Rael Maitreya

 

Varice-Tech Science

 

Je suis un déterministe. En tant que tel, je ne crois pas au libre arbitre. Les Juifs croient au libre arbitre. Ils croient que l'homme façonne sa propre vie. J...

 

"I am a determinist. As such, I do not believe in free will. Jews believe in free will. They believe that man shapes his own life. I philosophically reject this doctrine. In this regard, I am not Jewish... I believe as Schopenhauer: we can do what we want, but we can only wish for what we must.

Practically, however, I am obliged to act as if freedom of will existed. If I want to live in a civilized community, I must act as if man were a responsible being. I claim nothing. Everything is determined, the beginning as well as the end, by forces over which we have no control. It is determined for the insect as for the star. Being human, plant or cosmic dust, we all dance to an invisible tune, sung in the distance by a mysterious player. I am artistic enough to draw freely on imagination. Knowledge is limited."

- Albert Einstein, from a 1929 interview by George Sylvester Viereck. (Albert Einstein by Lotte Jacobi.)

 

私は決定論者です。 そのため、私は自由意志を信じていません。 ユダヤ人は自由意志を信じています。 彼らは、人間は自分自身の人生を形作ると信じています。 私はこの教義を哲学的に拒否します。 この点に関して、私はユダヤ人ではありません... 私はショーペンハウアーのように、「私たちは望むことを行うことができますが、望むことはできるのは、しなければならないことだけです」と信じています。 しかし実際には、あたかも意志の自由が存在するかのように行動せざるを得ません。 

文明社会で暮らしたいなら、人間が責任ある存在であるかのように行動しなければなりません。 私は何も主張しません。 

始まりも終わりも、すべては私たちが制御できない力によって決定されます。 虫も星も決まっている。 人間であれ、植物であれ、宇宙の塵であれ、私たちは皆、遠くで謎の奏者が歌う目に見えない曲に合わせて踊ります。 私は想像力に基づいて自由に絵を描くのに十分な芸術的です。 知識には限界があります。」 - アルバート・アインシュタイン、ジョージ・シルベスター・ヴィーレックによる1929年のインタビューより。 (アルバート・アインシュタイン、ロッテ・ジャコビ著)