Rael Maitreya
Indian Roadie
Did you know that in 1884 the first production standard electric car in the world capable of being reproduced and sold to the public was revealed?
Did you know that by early 1900 1/3 of all vehicles on the road were electric?
They started to disappear rapidly around 1920 with the introduction of gasoline by Henry Ford.
Ferdinand Porsche, the founder of the eponymous sports car, produced an electric vehicle named the 'P' in 1898, before creating the world’s first hybrid offering, which was powered by both electricity and an internal combustion engine.
So whats new that all the present generation of EV fanbois are harping about when some companies could make them way back in 1884.
However, gasoline fired engines killed EVs from the face of America then!
Mercedes-Benz also offered an electric model called the Mercedes Mixte, in 1906.
This car was adopted as a taxi in the cities and even became a race car in 1907.
Therefore, there's nothing so novel in EV.
1884 年に、複製して一般販売できる世界初の量産標準電気自動車が発表されたことをご存知ですか?
1900 年初頭までに、道路を走っているすべての車両の 1/3 が電気自動車だったことをご存知ですか?
ヘンリー・フォードによるガソリンの導入により、1920年頃から急速に姿を消し始めました。
その名を冠したスポーツカーの創始者であるフェルディナンド・ポルシェは、電気と内燃エンジンの両方で駆動する世界初のハイブリッド製品を開発する前に、1898 年に「P」という名前の電気自動車を製造しました。
では、1884年に遡って一部の企業が電気自動車を製造できるかもしれないと、現代のEV愛好家全員が騒ぎ立てているのは、何の新しさでしょうか。
しかし、ガソリンエンジンは当時アメリカの面からEVを殺しました!
メルセデス・ベンツは、1906 年にメルセデス・ミクストと呼ばれる電気モデルも提供しました。
この車は都市部のタクシーとして採用され、1907年にはレースカーにもなりました。
したがって、EVにはそれほど目新しいものはありません。