French Press フレンチプレス | 六月の虫のブログ

六月の虫のブログ

ブログの説明を入力します。

When I read the book called "Onward" writen by Howard Shultz, the founder of Starbucks, Shultz mentioned his way to prepare his own coffee in the morning. He makes his coffee with a French press.


I always try it when I find something interesting.


So I bought a French press coffee maker! I paid $12 for it.


And I asked my wife to buy some grinded coffee beans.


In the following morning I made my coffee with my French press!


It smelled great! I was happy and felt good about my recent purchase!


I usually drink instant coffee with a little sugar and lots of cream.


I found out that if you put a little sugar and lots of cream, the coffee tasted the same! Smells great, but tastes the same!


I am not Howrd Shultz anyway.


I still make my coffee with my French press since I still have a lot of grinded coffee beans.


image1.JPG

My French press coffee maker. 私のフレンチプレス・コーヒーメーカー


スターバックスの創業者、ハワード・シュルツ著の『スターバックス再生物語』の中に、シュルツ氏がどのようにして朝のコーヒーを作っているのかを紹介していました。彼はフレンチプレスでコーヒーを淹れるそうです。


いいなと思ったら、すぐに試したいと思う私は、さっそくフレンチプレス・コーヒーメーカーを1500円で買いました。家内には挽いたコーヒーを買ってくるよう頼みました。


次の朝、自分のフレンチプレスでコーヒーを淹れてみました。部屋にはコーヒーの香りが漂い、いい買い物をしたと上機嫌でした。


いつもはインスタントコーヒーに、砂糖少々、そしてミルクをたっぷり入れて飲みます。


フレンチプレスで淹れたコーヒーに、砂糖少々、そしてミルクたをっぷり入れると、味はいつものインスタントコーヒーと変わらないのです。香りはいいけど、味は同じ!


ハワード・シュルツのようにコーヒーの味がわかるわけではないことを痛感しました。


今朝もフレンチプレスでコーヒーを淹れて飲みました。だって、まだたくさん挽いたコーヒー粉が残っているんですもの・・・。