頑張る娘と胃腸炎の私 | 六月の虫のブログ

六月の虫のブログ

ブログの説明を入力します。

先週の土曜日、家内と長女が福井に帰ったため、私と6歳の娘でお留守番することになりました。この二人でのお留守番は初めてです。


昼前に、6歳の娘は店に。昼ごはんは私と一緒に店の休憩室で食べました。


昼休憩の後、娘は店頭で手配りチラシを折りたたむ仕事を手伝いました。


夕方、私と娘は隣町にある当店店舗へ。仕事の後、そこで買い物をして帰宅。


二人でお風呂に入った後、夕食の支度をしました。


私がほうれん草とわさび菜のおしたしを作っている間、娘はスパゲティサラダのニンジンときゅうりを切ってくれました。結構上手に薄く切れるようになりました。


この晩のメニューは、ほうれん草とわさび菜のおしたし、スパゲティサラダ、あさりときのこの酒蒸しときゅうりスティック。


夕食の後、少しテレビを見て就寝。


ベッドに入って、1、2時間した頃、急にお腹が痛くなりました。我慢できず、私はトイレに・・・。


トイレに1時間くらいいたでしょうか。上からも、下からも・・・体調は最悪!翌朝も起き上がることができないくらい。幸い、仕事は12時出勤でよかったので、それまでに治そうと気合を入れました。


なんとか起きて下へ。常備しているJPS柴胡桂枝湯液を1本飲み干しました。そして、お腹を空かしている娘に卵のお粥を作り、再びベッドへ。


10時半頃、起きて出勤の用意を始めました。用意の後、JPS柴胡桂枝湯液をもう1本飲みました。まだ、立っているのもツライ。


するとどうでしょう。お腹を温めるために手をお腹の上に置いていたのですが、今まで冷たかったお腹が温かくなってきたのです。お腹の熱気を手に感じました。


そう、JPS柴胡桂枝湯液は、内蔵を温めて菌を殺してくれるのです。今回もその威力を実感しました。


12時前に娘を連れて出勤。店で購入したJPS柴胡桂枝湯液をさらにもう1本飲みました。


2時間半ほど店頭で仕事をして、昼食。なんとかうどんを食べられるまで回復していました。まだ、立っているのもツライ状態でしたが、自宅にいたときよりはましになっていました。


娘は店頭でチラシの折込を手伝っています。夕方前に本日4本目のJPS柴胡桂枝湯液を飲みました。そして、娘と発注の仕事で店内を回りました。


一日中、大活躍の娘を店に置いて、私は地区の会合へ出かけしました。


会合を終えて帰宅すると、家内も長女もいて、私の体調はほぼ治っていました。そして、6歳の娘が「ダディとのお留守番楽しかったよ」と言ってくれたのには感激。


この日は、さすがにビールは飲まず、本日5本目のJPS柴胡桂枝湯液を飲んで寝ました。


翌朝は完全復活!コーヒーも飲めました!


私の胃腸炎の原因は、食あたりなのか、ノロウイルスなのか、胃腸かぜなのかはわかりませんが、とにかくJPS柴胡桂枝湯液と気力で撃退しました!



image.jpeg


Last Saturday, my wife and my oldest daughter went to my wife's sister's house in Fukui. It was the first time for my six years old daughter and I to stay home over night.


My wife dropped my six years old at my store before noon. We had lunch together at the staff room.


After lunch, my daughter helped folding leaftets at the store.


In the evening, I took her to the other store and I finished the work of the day there. We bought some food and vegetables, and headed home.


We cooked supper together.


She cut carrots and cucumbers for a spaghetti salad while I boiled spinaches and wasabina.


Our menues for supper were "boiled spinaches and wasabina", "

spaghetti salad" and "steamed clams and mushrooms".


After our supper, we watched TV a little and went to bed.


About two hours later, I suddenly felt a stomachache and ran into the bathroom. I spent an hour there. I threw up everything I ate.


Luckily I did not have to go to work until noon on Sundays. I had some time to recover!


I had to get up and make breakfast for my daughter. I made a rice gruel with a beated egg for her. Then I drank a bottle of the JPS's Saikokeishito ( a Chinese medicine for the stomach and bowels) and went back to bed.


Around 10:30 I got up to get ready for work. I felt terrible for just standing up. I drank the second bottle of the JPS's Saikokeishito.


I was sitting on the sofa putting my hand on my stomach to keep warm. After a half hour, I felt a heat coming from my stomach! The JPS's Saikokeishito heats up your stomach and bowels to kill bacilluses there.


I went to work with my daughter just before noon and drank the third bottle of the JPS's Saikokeishito.


I worked for two hours at my store and had lunch. I was able to eat a bowl of Udon ( a Japanese nuddle). Although I did not still feel so good, I felt much better.


My daughter was folding the leaflets at the store. I drank the fourth bottle of the JPS's Saikokeishito. I took her around the store for ordering and I let her use a terminal for ordering.


I left my daughter at the store around 7:30pm and went to the neighborhood meeting.


I went home after the meeting. My wife and my oldest daughter were back at home with my six years old. I was deeply moved when my six years old said " I had a great time with Daddy".


I drank the fifth bottle of the JPS's Saikokeishito instead of a can of beer.


In the following morning I fully cecuperated! I was able to drink a cup of coffee!


I don't know what caused my sickness. A food poisoning, a stomach flu or a Norovirus? The JPS's Saikokeishito did it!