今日も1日お疲れ様です。

有澤一華です。




昨日、ながりー(まつながりあい)さんとブルーノマーズさんのライブ行って来ました!



夢のような時間、というか夢でしたあれは!



思っている音楽の第三要素を全て覆されるというか、、



例えばアレンジだったら

これ来たから絶対次はこれ来るやろ〜!!って思ったら全く違うコードだったり、スケール、、だったので毎回ワクワクしました。



でもこのアクセントは今ここに来て欲しい!って時に来ていて、周りにいたお客さんは自然にリズムに乗ってダンスしていました。



この絶妙な2つのバランスが凄くて、いつのまにか最後の曲で終わった瞬間、魂を全て抜き取られたくらいボーッとしてしまいました。



そして、ブルーノマーズさんのダンス凄すぎて目玉が取れそうになるまでガン見してしまいました。



お客さんはブルーノマーズさんとも他のお客さんとも喋っていないのに、ブルーノマーズさんとバンドの皆さんが作り出している音楽一つで一丸となって体を動かしたり、歌ったり、叫んだり、東京ドーム全員ワンチームになって会話してるって気づいた瞬間鳥肌立ちました。



3日前まで分からなくなっていたことがようやくわかった気がします。



やっぱ音楽は世界共通言語







Hi

How was your day??


I went to Bruno Mars live concert with Matsunaga-san!!


It was a dream❤️‍🔥



It's like all the third elements of music that everyone think of are overturned



For example, an arrangement...

I would think, "Well, I got this, so I'm sure next note(music) will be this next time! I was thrilled every time I heard a completely different chord or scale!



But the rhythm accent came when I wanted it to come here! The audience around us were naturally dancing to the rhythm.


The balance between the two was so exquisite that when the show ended with the last song I almost cried 



I got goosebumps when I realized that the audience was not talking to Bruno Mars or the other audience members, but were moving, singing, shouting, and conversing as one team with the music that Bruno Mars and the band were creating.


I finally understood what I had thinking 


Music is the universal language!