今日も1日お疲れ様でした!

有澤一華です。




今日は、お母さんが本を読み聞かせしてくれました。

ちっちゃい頃を思い出しました。



寝る前に絵本の読み聞かせタイムがあってからの就寝が私のちっちゃい頃のナイトルーティンだったんですけど、、

 



私のお母さん一癖あって、🤭 




絶対1ページにつき一問、必ず問題出してくるですよ‼️




例えば、この子はその時どう思ったかとか、、

読解問題出してくるんですよね🤣




それが普通だと思ってたから、、


私も小学校高学年になって、ちっびっこ親戚達が家に来た時は無意識に読解問題を出しながら絵本の読み聞かせをしていたらしいです。



おませさんでおもしろい⭐️




今日も母は私が聞いてなさそうなタイミングを狙って問題を出してきたので(狙ってるか、たまたまか分からないけど、、)後半は耳の穴をかっぴらいて聞いていました。



すごく今の自分にタイムリーなお話しだったので、母はやっぱりすごいなと思いました!








How was your day??


Today, my mom read a book for me.

It reminded me of when I was a little girl.



I used to have bedtime storytime before the bedtime, which was my night routine when I was a little girl.

 


My mom’s bed time story is funny🤭. 


She would ask one question per page: ‼️


For example, what was she thinking at that time?



I thought that was normal,


When I was upper elementary school student and when my little relatives came to my house, I used to read books to them.

And I did it like as my mom did.

 I ask them a questions while reading books to them.lol


FUNNY⭐️


Today, my mother was asking me questions at a time when I didn't seem to be listening (I don't know if she was trying or it was just a coincidence, but...), so I spent the second half of the time scratching my ear holes and listening to her.


Hehe

Lov u mommy⭐️🤭