みなさん、こんにちは!
今日も一日お疲れ様でした🥰
ブログへのいいねやコメントもありがとうございます!☺️ 

今日は「クロスワードの日」

日本で初めて雑誌に載ったクロスワードパズルには「嵌め字」と書いてあったそうです。

おもしろ!!

小学生の頃英単語を覚えるために、先生がクロスワードを作成してくださいました!!



クロスワードはゲーム感覚でできてめっちゃ楽しかったなー!!



今日は嬉しいキラキラワクワク!なことありました!






昨日の夜ダンボールでお部屋を作りました!!



幼稚園の頃からダンボールがあると部屋を作って中に入ってしまいます。


昨日はその中に入って作業しました


めっちゃ集中できました!!

母にダンボール撤去される前にいろんなこと終わらせます!笑

ブルース•スプリンスティーンさんのGlory Daysが聞きたくなりました。

今日の大きな独り言
秘密基地!
Hi there!
How was your day?

Thank you for your likes and comments. 

Today is “Crossword Day.”

I learned the very first crossword puzzle printed in Japan was called 
※“嵌め字“[hameji]. 

Interesting!!!

※嵌め字:嵌める[hameru] means put in, fill in 字[ji] means letters.

One of my elementary school teachers made crossword puzzles for the students to memorize English words more easily. 

Those puzzles allowed me to learn as I played, so I had a lot of fun. 


A happy, sparkling thing happened to me today. 


I built a cardboard playhouse last night. 

Whenever I see cardboard boxes, I can’t help making a house and staying there since I was little. 

I did some work in my hut yesterday. 

I was able to focus really well. 

Before my mom comes and clears it up, I’d better fish a lot of things. lol 

I feel like listening to Glory Days by Bruce Springsteen.

Let me speak OUT LOUD.
My secret base!