みなさん、こんにちは!
今日も一日お疲れ様でした🥰
ブログへのいいねやコメントもありがとうございます!☺️ 



今日は「世界ハムスターの日」だそうです。



標準的なハムスター一匹で、その体重の20%の食物を頬袋に溜めておくことができるんですって。

もし人間に頬袋があって、体重が40キロだったら8キロもの食べ物を保存しておくことができるってことですよね!!




コンビニのおにぎりだと約72個分!すご!




とっとこハム太郎が聞きたくなりました。



今日の大きな独り言
一歩一歩


Twitter投稿しました💫





可愛い山




最後まで読んでいただきありがとうございます。


Hi, there!
How was your day?
Thank you for your likes and comments.
Today is “International Hamsters Day.”
An average hamster can stuff food up to 20% of their body weight in its cheek pouches, I read. 
20 percent!!! If a human had a pouch and weighed 40kg, that means they could keep 8kg of food in their cheek!! About 72 convenience store rice balls!!!
Wow!
I feel like listening to とっとこハム太郎
Let me speak OUT LOUD.
One step at a time. 

Thank you for reading all the way here.