みなさん、こんにちは!

今日も一日お疲れ様でした🥰


ブログへのいいねやコメントもありがとうございます!☺️







夏のシーズンで思い出すことってなんですか??



私は塾の夏期講習です🥲




小学四年生の時、


夏期講習に行って数学が得意ではなかった私が、計算がはやくなったと学校の先生に褒められたことが今でも忘れられません笑




個別塾だったのですが、

その時数学を担当してくださった先生が私にあった勉強法でプリントを作ってくださりました。




その先生に会うまでは




ただ計算のやり方を先生に教わって頑張ってみる=頭で考えて勉強する方法


その先生に出会ってからは、



同じ計算式を何回も何回もやる=繰り返し勉強法になりました!



ありがとうございます。🥰








今日の大きな独り言

眠い!


最後まで読んでいただきありがとうございます。





Hi, there!

How was your day?

Thank you for your likes and comments. 


What the summer reminds you of?



One of my summer classes at cram school, I recalled.



I vividly remember the math teacher praising me, who was not good at numbers back in the fourth grade, “Now you can calculate quicker!” 




It was a one-on-one tutor-style cram school.




The math teacher prepared an original worksheet just for me.



All the teachers I had had before just taught me how to do it and had me figure it out myself, but that cram school teacher was different. He had me do the same problems again and again. 





Thank you very much!





Let me speak OUT LOUD

SLEEPY 


Thank you for reading all the way here.