みなさん、こんにちは!
今日も一日お疲れ様でした🥰

ブログへのいいねやコメントもありがとうございます!☺️

——————-
今日は
「GTFグリーンチャレンジデー2021」1日目がありました~!


Juice=Juiceでは稲場愛香さん、工藤由愛さん、私で参加させていただきました!!

私は初めての参加で朝からすごーく緊張していました!!

でもしっかり朝ごはんには、「なにわら納豆」を食べましたよ!!


藁でお豆を発酵させている納豆なんですけど、3回混ぜただけで混ざりました!
豆は大粒で、味は自分でだし醤油をかけて美味しくいただきました!


なにわら納豆は、地元大阪産なんです!

このイベントに参加させてもらうことになって、地元の食材や生産者さん、基づく環境など、さらに興味を持つことが出来ました。

こんな機会を与えていただいたことに感謝し、今後も意識していきたいです!

SATOYAMA 環音(わおん)ライブ!では稲場さん工藤さん私の3人で、「如雨露」を歌わせていただきました!
そして、みなさんで「ふるさと」を歌わせていただきました。
凄く楽しかったです!!ありがとうございます。


明日も見てね✔️









今日の大きな独り言
いちごミルク

最後まで読んでいただきありがとうございます。

Hi, there!
How was your day?
Thank you for your likes and comments.

Today I was given an opportunity to join the first day of "GTF Green Challenge Day" with Inaba Manaka-san and Kudo Yume-san. 

It was my first time participating in this event, so I was pretty nervous from the morning. Having said this, I could still eat well "Naniwara Natto, fermented soybeans." for breakfast. 

This Natto is made using natural natto bacilus subtilis existing in rice straw. I could mix it well with only three stirs. 

I enjoyed these big soybeans, Natto with ※Dashi soy sauce. 
※Dashi soy sauce=soy sauce with some seafood broth. 

"Naniwara natto" is an Osaka specialty food! 

Since I've been involved in this event, I have more interest in local food and producer, our environmental issue. 

I'm deeply grateful to have this chance, and I keep thinking about what I can do to save the earth. 

On the stage of SATOYAMA WAON, I sang "Jo-Ro, a watering can," with Inaba-san and Kudo-san, and I also got to sing "Furusato, hometown" with all the other members who participated today. 
I had such fun! Thank you very much.

GTF Green Challenge Day will continue tomorrow. Don’t miss all the interesting programs! 


Let me speak OUT LOUD
Strawberry milk

Thank you for reading all the way here.