ライブ終了しました。。i finished my show on June 1st ..!1 | Vocalist SETSUKO KIDA

Vocalist SETSUKO KIDA

私は甲状腺種切除手術によってファルセット(裏声)を失ってしまった事がきっかけで Jazz Vocalist になったのです。
手術の後、13年間も歌えませんでしたが、New York留学が私の人生を変えて、今もNew Yorkとつながりながら学び続けています。

ライブ報告。。。
真夏のような暑さの6月1日 大阪、梅田北区の Jazz on Top ACT3
” Trio Night ” として、Vocal : 木田折子(Setsuko) Piano : 西本貴至、Bass: 佐々木研太
Music Charge: ¥2,000 、2set 入れ替え無しでした音譜

i report you about the latest my live performance .
I performed at Jazz on top act3 located in Umeda Kita-ku Osaka on June 1st Friday ..it was very hot just like a midsummer.

沢山のお客様にお越し頂き、誠にありがとうございます。
心より御礼もうしあげます。
I was very happy to see a lots of people there.
I give my gratitude to you all from the bottom of my heart.

$Vocalist SETSUKO のつぶやきブログ



今回はお客様にも色々楽しんでもらおうと思い立ち、
I had a good idea for the guests who would enjoy not only my singing but also other pleasure at my show.


 1、曲目リスト(ランダムに並べてチェック。アンコール用のリクエスト曲など)
 2、クイズ&プレゼント( ニューヨークからのおみやげでエルビス結婚式カレンダー)

を用意しました。

I prepared songs list of my show and a quiz with a gift from NYC for the guest.

$Vocalist SETSUKO のつぶやきブログ

さて、クイズとなった、ラスト曲は、
実は " I CAN'T GIVE YOU ANYTHING BUT LOVE "の予定でしたが
アレンジの関係で当日リハしてみるとなんだか どんどんテンポアップして盛り上がる" SMILE "
に変更しました。。
音楽に合わせたみなさんの手拍子など、会場の雰囲気は盛り上がりました!

Anyway,
I was gonna sing " I CAN'T GIVE YOU ANYTHING BUT LOVE" as the last song but after rehearsal , I changed my mind to sing " SMILE " which would come alive with the up-tempo rhythm.
The atmosphere of the venue really livened up by clapping with the music.

私の通常の SMILE は、バラード、ジャズワルツなど、一つの固定リズムでシンプルに仕上げていましたが今回は2コーラス目から倍リズムで、かなり雰囲気変わりました。
カウントも無しだしとても速いテンポだから、私はピアノについて歌うのに必死でした~!!!!

I usually simply sing " SMILE " with normal ballad or jazz waltz rhythm.
But at this time, it rather changed from their Second chorus. Because of their doubled tempo.
I tried to sing by following the pianist's fastest playing.

リクエストが実はありました " MY FAVORITE THINGS "。
ですが、楽譜の準備がなくやめました。。私の場合、キーがかなり普通とは違うので簡単ではありませんから、次回は出来るだけ沢山持ってきますね。他にもリクエストしたいと言う方がいたので。。
ありがとうございました!!

I was put in a request " MY FAVORITE THINGS " by the audience but in my case,
my key isn't easy normal so I gave it up..because I had no this sheet music.
Next time, I will try to bring my sheets music as many as I can and will take your requests .
Thanks very much!!!!

曲を絞り込む段階でアレンジをどんな感じに仕上げるか、考えるときがまず一番楽しい時間です。
ここで私の場合、まだ勉強段階なので時間をかなり取ります。
この過程で途中でよく脱線して全く別の方向に進んでしまうことも多々あります。

Then,
I always enjoy thinking about arrangements of songs.
I need a lot of time to do that because of my rack of experience as a singer.
I sometimes cannot focus on it .

今回のライブでは、ニューヨークで聴いて、ついメロディーが好きになってセレクトした曲に、

” MY HEART BELONGS DADDY ” があります。

I picked " MY HEART BELONGS DADDY " up at this time as I found it in NYC and got to love their melody line.

歌詞の内容は
若い女の子が歳の離れたパパさんに 
時々若い男の子を誘惑したりもするけれど、私の心は色々つくしてくれるパパのものよ~。。
なんておちゃらけた歌で、マリリンモンローも歌ってなかなかヒットした曲です。

The lyrics said,
a young girl is telling her story to her daddy.
She sometimes tempts a young boy but her heart belongs to daddy because her daddy treats her so well....
It is like a jest.. Marilyn Monroe has sung it...This song was a hit.


前置きが長いのですが、1:40~からこの曲が聴けます。
It is spending too much time on preliminary remarks but you can listen to this song from 1:40.

楽しんでください! ENJOY IT!!ドキドキ



キスマーク
そして最後に私の好きなジュリーロンドンです。
At last, this is my favorite Julie London.

Ultimate Collection/Julie London

¥1,991
Amazon.co.jp

ペタしてね