New York story 03 | Vocalist SETSUKO KIDA

Vocalist SETSUKO KIDA

私は甲状腺種切除手術によってファルセット(裏声)を失ってしまった事がきっかけで Jazz Vocalist になったのです。
手術の後、13年間も歌えませんでしたが、New York留学が私の人生を変えて、今もNew Yorkとつながりながら学び続けています。

タイムズスクエアー目
ちょうど2009年私が留学中にどんどん歩行者天国のように開放されていきました。
ネオンサインはいつも様変わりしています。

Times Square,
It opened to the public as like a traffic-free zone in 2009 during my stay.
Their neon advertisement is always changed..ドンッ


$jazzbossaloverのブログ$jazzbossaloverのブログ$jazzbossaloverのブログ


このちかくに、楽譜、楽器、CD, 音楽関連のショップ SAM & ASH があります。
それぞれの専門でお店が通りに分散していますが。便利です。
もうひとつ COLONY という楽譜、CD、関連グッズなどの老舗もあります。

Music shop " SAM&ASH " is nearby there.
They sell sheet music, musical instruments, CDs etc.
( http://www.samash.com/webapp/wcs/stores/servlet/topCategories_-1_10052_10002 )


$jazzbossaloverのブログ


Their each specializing shops are spread over the Street. They are very useful.
Another long-established music shop is " Colony ".
( http://www.colonymusic.com/index.html )


CDはもっぱら、AMAZON か本屋さんの BORDERS、または BURNS&NOBLE のネット販売 で購入しました。
理由は簡単です。サイト内ではほとんどについて曲の試聴が出来るからです。
とっても便利で愛用していました。

I always buy CDs at the internet shopping of Amazon, Border's or Burns&Norble.
It's very easy to understand why I bought at their web shop.チョキ
We can listen to music in their web shops before buying it. I loved to use their services.


留学中にこの試聴で、見つけたのが ANN HAMPTON . もともとは声があまり高くないという点で自分の参考になるかと思ったのですが彼女のCD聴いてファンになりました。
「SPAIN」を歌うなんて。。。ビックリでした。この曲のコピーは目標です。

During my stay, I found out " ANN HAMPTON ". From the beginning, I thought that she would be helpful for my vocal study because of her not too high voice. But I became a fan of her after I listened to her CD songs.
I was really surprised at her singing "SPAIN ". That's copy is one of my aims.

彼女は実はニューヨークでとっても人気急上昇のヴォーカリストでした。
スキャット技術もすごいものです。
私は友人とリンカーンセンターのショーに行きました!ラッキー!キスマーク

The fact is her popularity has been rising in NYC as a vocalist.
Her scat technique is great!!
I went to her show at the Lincoln Center with my friend. I was very lucky!!

とてもロマンティックなステージです。夜景がきれいです。
Such a romantic stage...and it's a beautiful night view!!合格

$jazzbossaloverのブログ $jazzbossaloverのブログ




音譜1月末の私のライブでも歌いましたが
アン・ハンプトンの「マイファニーバレンタイン

I also sang it at my show on Jan 29th but this is " My Funny Valentine " by ANN HAMPTON.




お薦めCDです!必聴!
I 'd recommend this to you !!! This is a must for you.!!

At Last/Ann Hampton Callaway

¥1,659
Amazon.co.jp