本会議始まる… | Welcome to the            Japan-Kenya Student Conference Blog!!

Welcome to the            Japan-Kenya Student Conference Blog!!

私達、日本ケニア学生会議(Japan-Kenya Student Conference = JKSC)は
「日本とケニアの架け橋となる」「よりよい社会を作る」ことを理念に活動しています!

興味のある方、お気軽に連絡下さい!!

お久しぶりです!委員長の有賀です。
12日夕方にケニア側実行委員を関西国際空港にて出迎え早7日。多くの出来事がありましたが、ようやくwifiにアクセスできるようになりブログをかけました!

皆にこれまでの感想を書き溜めてもらっているので、今後少しずつ報告と感想を交えて記事を更新してゆくつもりです。どうぞよろしくお願いします。
まずは13日、Trade Relations の分科会に所属しているEverlyneの感想です。

13日 Everlyne Nyachienga

I am so glad I got this opportunity to come visit Japan. The Japanese people are really friendly more especialy the JKSC members who have been there for us since we got here. The thing I love most about the country is its main mode of transport, which is by train. I had never been in train ever before so I was really excited about the train trip from the airport to Kamagasaki

日本を訪れる機会に恵まれたことを幸運に思います。日本の方は皆親切で、特にJKSCの実行委員たちはこちらに到着して以来私たちのためを思い行動してくれます。日本で一番気に入ったものは、主な交通手段である電車です。電車に乗るのは初めての経験だったので、空港から釜ヶ崎までの移動はとても刺激的でした。

On our first social day at Kamagasaki, We had a talk by Mr. where we learnt about Hokkaido Island, a place where law breakers were taken for punishment which mostly involved construction work. Also, I got to learn how japan has evolved from samurai era to a one democratic. We,[jksc members] also visited an old people’s home and had a chance to watch them perform a play. It was a great experience since I had never seen such old people act before.

最初の課外訪問である釜ヶ崎では現地で日雇い労働問題に取り組まれている方からのレクチャーを受けました。そのレクチャーでは、北海道には本州から人が送られ開拓作業に従事させられていたこと、また日本が侍の時代から民主的な今の姿へいかに変貌を遂げたかということを学びました。その後、釜ヶ崎の年配のホームレスの方々が行っている劇を拝見しました。あんなにご高齢の方が劇をするのを見るのは初めてでしたので大変良い経験でした。

As days pass by, I hope to learn more things and have great fun in this wonderful country. Tanoshimidesh
日が経つにつれどんどん、この素晴らしい国のことをもっと学びたい、もっと楽しみたいと思うようになりました。(これからが)楽しみです。