単純に私の力不足でした・・(◎_◎;) | しがないうちな~んちゅ(ハウスショップ神奈川勤務)のブログ

しがないうちな~んちゅ(ハウスショップ神奈川勤務)のブログ

不動産業界に初参戦!!
縁に巡り合えた方々の力になりたくて現場(不動産業界)に飛び込んだ、サラリーマンの日々の日記です(^^)/

1棟アパートのオーナーでもあります(..)
本業では、61棟381戸を担当管理しております(2024年3月末時点)

管理に興味のある方。

私と働いてみたいという方。

ご興味ございましたら、当社まで!!

 

ハウスショップ 求人情報 (hs55.jp)

https://hs55.jp/joboffer/joboffer.html

 

新しい社員が来るまでは冒頭の文面からスタートします。

 

本題に入ります。

 

先日、ある管理物件のオーナー様から連絡がございました。

 

オーナー様 「○○物件を売却するので、間取図と内装写真を頂けますか?」

 

私 「えっと、ご売却って事は、他社でされるんですよね!?」

 

オーナー様 「はい、そうです。」

 

私 「○○さんのご物件をお預かりして約5年。

私なりに○○さんの事を思い、考えて、賃貸経営に尽力してきたつもりです。

ビジネスパートナーとして考えていたつもりでした。

もちろんご売却を他社さんでするのは、構いません。

でも、一言、あっても良かったのではないでしょうか?」

 

誤解の無いように。

一言っていうのは、私に売らしてくれって意味ではありません。

事情があり、他社で売却をする事になりました、っていう一言で良いんです。

第一声が、「間取図と内装写真をくれ」だったので、悲しくなってしまっただけです。

 

大人の付き合いでこんな事言うのは、子供じみていると言われそうです。

 

でも私のブログを読んでくれている方ならわかって頂けると思いますが、私の優先順位で「お金」は2番手です。

1番は「人」としてお付き合いできるかどうかの方が、大事です。

 

オーナー様からも、「申し訳ございませんでした」って謝罪を頂いたので、今は、前向きな気持ちで取り組めます。

 

「むしろ、私の気持ちに付き合わせて、謝罪させてしまって申し訳ございませんでした。」って逆に謝りました(..)

 

ただ何もしないでお別れするのもな~って思えた人だから、ぶつかってみました。

 

ってここまでが昨日書いた内容ですが、一晩寝て、考えが変わりました。

 

単純に信頼を勝ち得なかった私の力不足です。

その売却を任せられる人がいた訳で、私の4年間の管理実績より、切磋琢磨した人がいただけの話。

この事実から目を背けては、私の向上は有り得ない。

 

どうしてこのオーナー様は、その方に信頼を寄せたのか?

 

昨日は書かなかったが、その話も聞いてみました。

 

賃貸業とは別の事業もやっており、トータル的にお世話になっているとの事でした。

 

私の想像でしかありませんが、事業でお世話になっているって事は、「税理士」関連かと思いました。

やっぱりこの業界、別案件でもありましたが「税理士」って強いんですよね。

 

私も頑張って税理士資格取ろうかと思いました。

でも、それよりも、企業コンサルに強い税理士法人を味方につける方が良い気がしました。

そうすれば、経営で困っている方たちの力になれる。

次のステージに進める気がしました。

 

ワンピースでいうところのルフィの考え方ですね。

俺は嘘もつけないし、料理もできない、海を渡る航海術もない。

でもそれをできる仲間がいる。

 

私が全てやれる必要はない。

 

「仲間を見つける努力」

これをしてきていなかった気がしました。

 

今後の課題とします。

 

○○さん、有難うございます(..)

 

※保有資格

〇宅地建物取引士・〇住宅ローンアドバイザー

〇上級相続診断士・〇賃貸不動産経営管理士

〇競売不動産取扱主任者・〇ADR調停人候補者

〇甲種防火管理者・〇賃貸住宅メンテナンス主任者

 

会社PCで個人的にLINEアプリを入れました。

不動産でお困り事などありましたら、ご質問、承ります。

お気軽にご連絡下さい(^^)/

 

 

あと、私の妻が「こども食堂」を不定期的にオープンしております。

では、本日も一日頑張りましょう(^^)/

 

 

英語や中国語でブログ続ければ、英語圏、中国圏のお客様も来るのか?

グーグルで翻訳しながら、1年位試してみます。

 

 

If you are interested in management.

If you want to work with me.

If you are interested, contact us! !

House Shop Job Information (hs55.jp)

https://hs55.jp/joboffer/joboffer.html

Until a new employee arrives, we will start with the above text.

Let's get to the main topic.

The other day, I was contacted by the owner of a property we manage.

Owner: "I'm selling the XX property, so can I have the floor plan and photos of the interior?"

Me: "Um, so you're selling it to another company, right!?"

Owner: "Yes, that's right."

Me: "I've been managing your property for about five years.

I've thought about you, and I've worked hard to manage the rental property.

I thought of you as a business partner.

Of course, I don't mind if you sell it to another company.

But wouldn't it have been nice to have a word?"

Just to avoid any misunderstandings.

By a word, I don't mean that you want me to sell it to you.

It's enough to simply say that there were circumstances that led to the sale to another company.

His first words were, "Give me floor plans and photos of the interior," so I was sad.

I know that saying something like that in an adult relationship might be considered childish.

But as those who read my blog will understand, money is my second priority.

What's most important is being able to interact with him as a person.

The owner apologized to me, saying, "I'm sorry," so I can now approach the matter with a positive attitude.

I apologized in return, saying, "I'm sorry for making you put up with my feelings and making you apologize." (..)

I didn't want to part ways without doing anything, so I confronted him.

That's what I wrote yesterday, but after sleeping on it, I changed my mind.

It was simply my inability to gain his trust.

There was someone I could trust with the sale, and it was because of that person who had worked hard to improve themselves, rather than my four years of management experience.

If I turn a blind eye to this fact, I will never be able to improve.

Why did this owner trust this person?

I didn't write about it yesterday, but I asked him about it.

He said that he was also running a business other than the rental business, and that he was taking care of him in every aspect.

This is just my imagination, but if he was taking care of him in his business, I thought it was something to do with the "tax accountant."

As I thought, in this industry, "tax accountants" are strong, as I mentioned in another case.

I thought about working hard to get certified as a tax accountant.

But I thought it would be better to get a tax accounting firm that is strong in corporate consulting on my side.

That way, I could help people who are having trouble with management.

I felt like I could move on to the next stage.

It's like the way Luffy thinks in One Piece.

I can't lie, I can't cook, and I don't have the navigation skills to cross the sea.

But I have friends who can do that.

I don't need to be able to do everything.

"Make an effort to find friends"

I feel like I haven't been doing this in the past.

I'll make it a goal for the future.

Thank you, ___-san (..)

 

对管理感兴趣的人。

想和我一起工作的人。

如果您有兴趣,请联系我们! !



家居用品店工作信息(hs55.jp)

https://hs55.jp/joboffer/joboffer.html



直到新员工到来之前,我们都会从开场白开始。



下面开始正题。



有一天,我接到了我管理的一处房产的业主的电话。



业主:“我正在出售○○房产,请问可以给我平面图和室内照片吗?”



我:“嗯,销售将由另一家公司完成,对吗?”



店主:“对,就是这样。”



我:“自从我照顾○○先生的财产以来,已经有大约五年了。”

我以自己的方式,一直想着○○先生,努力打理出租财产。

我以为我把他视为商业伙伴。

当然,欢迎您出售给另一家公司。

但有话要说不是很好吗? ”



以免产生误会。

当我说一个词时,我并不是说把它卖给我。

您所要做的就是说,由于某些情况,我们决定将产品出售给另一家公司。

我的第一反应是,“给我一份平面图和内部照片”,这让我很难过。



如果你在成年人的关系中说出这样的话,你可能会被认为是孩子气。



然而,读过我博客的人都知道,钱是我的第二要务。

最重要的是你能不能像“人”一样与人相处。



我收到了业主的道歉,说:“对不起”,所以我现在可以以积极的心态继续前进。



“事实上,我很抱歉我不得不向你道歉,因为我试图适应我的感受。”(..)



他是那种让我觉得不应该什么都不做就说再见的人,所以我就撞到了他。



这是我昨天写的,但是睡了一夜之后我改变了主意。



这只是我缺乏赢得他们信任的能力。

有受托销售的人,也有在我四年的管理经验中努力提高管理能力的人。

如果我忽视这个事实,我将永远无法进步。



为什么这个主人会信任这个人?



昨天我没有写,但我也听了。



他们表示,除了租赁业务之外,他们还涉足其他业务,对他们的负债全面。



这只是我的想象,但我认为他帮助我做生意的事实与“税务会计师”的身份有关。

毕竟“税务师”在这个行业的实力还是很强的,虽然是另外一回事。



我也想过努力工作并取得税务会计师资格。

不过我觉得最好还是找一家专门从事企业咨询的税务会计师事务所。

如果我们这样做,我们就可以帮助那些在管理业务方面遇到困难的人。

我觉得我可以进入下一个阶段。



这就是海贼王中路飞的思维方式。

我不会说谎,我不会做饭,我也不知道如何穿越海洋。

但我有朋友可以做到。



我不需要能够做所有事情。



《努力寻找朋友》

我感觉我没有做过这件事。



这将是未来的问题。



非常感谢,○○(..)