リフォーム業者様とのお付き合いの仕方・・・(^^)/ | しがないうちな~んちゅ(ハウスショップ神奈川勤務)のブログ

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不動産業界に初参戦!!
縁に巡り合えた方々の力になりたくて現場(不動産業界)に飛び込んだ、サラリーマンの日々の日記です(^^)/

1棟アパートのオーナーでもあります(..)
本業では、61棟381戸を担当管理しております(2024年3月末時点)

管理に興味のある方。

私と働いてみたいという方。

ご興味ございましたら、当社まで!!

 

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新しい社員が来るまでは冒頭の文面からスタートします。

 

本題に入ります。

 

賃貸経営にあたって、切っても切れないパートナー。

それは「リフォーム業者様」です。

賃貸経営というのはある意味、「人の褌で相撲を取る」経営です。

人にやって頂かないと成り立たないビジネスです。

 

リフォーム業者様と良好なビジネスパートナーになるには、相手方の利益も考えて発注しなければいけません。

自分の利益だけ考えて発注していると、パートナーは逃げていきます。

 

私がリフォーム業者様とお付き合いする時に心がけている事。

 

①相見積もりは最初の1回だけにする。

リフォーム業者様の見積もりは、基本無料です。

でも請求していないだけで、人が動いているのは間違いありません。

初めての業者様の時は仕方ないですが、相見積もりをして、お値段の比較をします。

ある程度のその業者様の単価や見積もりの出し方が分かれば、そこで選定します。

何度も何度も相見積もりをかけるのは、プロとは言えません。

リフォーム業者様だって人間です。

何度も相見積もりをかけられて発注がなければ、もう見積もりも動きません。

 

最悪なのは、不具合が起きている最中に相見積もりを取る行動です。

業者さんだけではなくて、ご入居者様にもご迷惑がかかります。

 

②発注率を意識する。

私は、見積もりを取ってから発注をかける「率」を意識してます。

見積もりが無料だからといって、無駄な見積もりの取り方をしないようにします。

見積もりが無駄にならないようにするには、事象が起きた時に、現地の聞き取り能力を上げる必要があります。

不具合ではなくて、原状回復やリノベの時には、現地を見る力を上げる必要があります。

なるべく見積もり=発注まで「率」を上げるには、それなりの経験力と企画力が必要になります。

 

③支払いは、即行う。

これは会社の方針にもよるところなので、助かってます。

リフォーム業者様に聞くと、他社様だと末締め翌月支払いとか、普通にあるそうです。

即支払う事により、リフォーム業者様も潤います。

 

こういう事を意識する事により、リフォーム業者様の利益確保に繋がり、私との利害関係も良好になっていきます。

 

ご参考までに!

 

※保有資格

〇宅地建物取引士・〇住宅ローンアドバイザー

〇上級相続診断士・〇賃貸不動産経営管理士

〇競売不動産取扱主任者・〇ADR調停人候補者

〇甲種防火管理者・〇賃貸住宅メンテナンス主任者

 

会社PCで個人的にLINEアプリを入れました。

不動産でお困り事などありましたら、ご質問、承ります。

お気軽にご連絡下さい(^^)/

 

 

あと、私の妻が「こども食堂」を不定期的にオープンしております。

では、本日も一日頑張りましょう(^^)/

 

 

英語や中国語でブログ続ければ、英語圏、中国圏のお客様も来るのか?

グーグルで翻訳しながら、1年位試してみます。

 

Those interested in management.

People who want to work with me.

If you are interested, please contact us! !



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Until a new employee arrives, we will start with the opening sentence.



Will begin the main subject.



An inseparable partner in rental management.

It's a "renovation contractor."

In a sense, rental management is like ``sumo wrestling in someone else's loincloth.''

It's a business that can't survive unless people do the work for you.



In order to become a good business partner with a remodeling contractor, you must place orders with the other party's interests in mind.

If you place orders with only your own interests in mind, your partners will run away.



Things I keep in mind when dealing with remodeling contractors.



① Make a competitive estimate only the first time.

Estimates from remodeling companies are generally free of charge.

But there is no doubt that people are working even if they are not charging.

When you are a first-time contractor, it can't be helped, but we ask for competitive estimates and compare prices.

Once you have a good idea of ​​the vendor's unit price and how they provide estimates, you can make your selection.

It is not professional to make competitive estimates over and over again.

Renovators are also human beings.

If you receive multiple competitive estimates and no order is placed, the estimates will no longer work.



The worst thing to do is to get a competitive estimate while a problem is occurring.

This is an inconvenience not only for the businesses, but also for the tenants.



②Be conscious of order rate.

I am conscious of the ``rate'' of getting a quote and then placing an order.

Don't waste your time getting estimates just because they are free.

In order to prevent estimates from being wasted, it is necessary to improve local listening skills when an event occurs.

When it comes to restoring the property to its original condition or renovating, rather than a defect, you need to improve your ability to see the site.

In order to increase the ``rate'' from estimate to order as much as possible, a certain amount of experience and planning ability is required.



③ Payment shall be made immediately.

This depends on the company's policy, so it's helpful.

When I asked remodeling companies, they told me that it is common for other companies to close the payment at the end of the month and pay the following month.

By paying immediately, the remodeling contractor will also benefit.



By being aware of these things, I will be able to secure profits for the remodeling contractor, and the relationship of interest with me will also improve.



for your information!

 

对管理感兴趣的人。

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直到新员工到来之前,我们都会从开场白开始。



下面开始正题。



租赁管理中不可分割的合作伙伴。

这是一个“装修承包商”。

从某种意义上说,租赁管理就像“穿着别人的腰带进行相扑摔跤”。

除非有人为你工作,否则这个企业就无法生存。



为了成为装修承包商良好的业务合作伙伴,您在下订单时必须考虑到对方的利益。

如果你只顾自己的利益下订单,你的合作伙伴就会跑掉。



与改造承包商打交道时我要记住的事情。



① 仅在第一次时进行竞争性评估。

装修公司的估价一般是免费的。

但毫无疑问,即使不充电,人们也在工作。

当您是首次承包商时,这是没有帮助的,但我们要求您提供有竞争力的估算并比较价格。

一旦您充分了解供应商的单价以及他们如何提供估算,您就可以做出选择。

一遍又一遍地做出竞争性的估算是不专业的。

装修者也是人。

如果您收到多个竞争性估算但未下订单,则估算将不再有效。



最糟糕的事情是在问题发生时获得有竞争力的估计。

这不仅给商家带来不便,也给租户带来不便。



②关注订单率。

我意识到获得报价然后下订单的“速度”。

不要因为免费而浪费时间进行估算。

为了防止估算浪费,需要提高事件发生时的本地倾听能力。

当涉及到将财产恢复到原来的状态或进行翻新时,您需要提高您查看现场的能力,而不是缺陷。

为了尽可能提高从预估到订购的“速度”,需要一定的经验和策划能力。



③ 立即付款。

这取决于公司的政策,因此很有帮助。

当我询问装修公司时,他们告诉我,其他公司一般都是月底结款,下个月付款。

通过立即付款,改造承包商也将受益。



通过了解这些,我就能为装修承包商确保利润,并且与我的利益关系也会改善。



供你参考!