万博記念公園 The story of Expo '70 | IORI handmade 旅と絵

IORI handmade 旅と絵

美大院卒→フィレンツェ留学→世界一周→結婚→出産→子育て 旅の絵を描いています。InstagramとYou TubeチャンネルもIORI handmadeです。
女1人で世界一周をして50ヵ国以上周りました。今は家族でバックパッカー。

Ciao guys! Long time no see, what have you been up to?
 
It's now November already but I'm pretending not to notice it because I'll get older first.
 

By the way Expo commemoration park is in Ōsaka and The world Exposition 1970/ Expo '70 was there in 1970.
 

Yesterday I went to this park in the first time to see 'Tower of the sun' by Tarō Okamoto and to watch the movie 'Venom' at IMAX theatre.
 
 
 
 

I was totally moved that my mother was here to see the Expo before I was born.
 

The place where I live in is the town I didn't know in the past.


However my mother used to be alone here when she was a teens and we were watching the same 'Tower of the sun' in another era. It's a lovely story for me.
 
 
 
 

48年前に母がいた場所に私もいるということが、ものすごく感慨深くて涙が出そうになりました。

15歳で福岡を出て大阪で一人頑張ろとしていた母の、まだ幼かった目に万博の太陽の塔は、一体どう映っていたのか。

地元を離れて、母と私が違う時代に同じものを見ていたということが、なんだか心に刺さりました。
 
 
 
 

でも盗難に遭って警察の思い出しかないらしいけど笑。ドンマイ。
 
 
 
 
 

ルクアのツリー。


夙川にYORKYS BRUNCHっていうカフェがあるらしいのですが、そこがシュクレフというバターサンドのブランドを立ち上げたらしく、梅田の阪急三番街で売ってるんです。

前に通った時は売り切れてたんで、今回は誰もお客さんいなくてすんなり買えました✨
プレスバターサンドはキャラメルが入ってますが、こちらは上質なバタークリームのみ!だけど良い塩加減でクッキーの甘さとよく合う!
 

天神の春水堂は思い出の場所。梅田にもあるばい。

 
グランフロント。

 
 
 
 

X'mas is coming!! But I have a job then...