I Need To Be In Love. | 雨にぬれても☂

雨にぬれても☂

~雨の日には 雨の中を~

 

 

雨に濡れても☂

I Need To Be In Love.

(青春の輝き)

 CARPENTERS

・・・

 

 

・・・

 

 

I Need To Be In Love

 /

 Carpenters 

 

Unplugged cover

 By

 Ai Ninomiya

 

 

 

 

 

私の人生で 

辛いと思えた時でも

私は 

信じることができます

 

この世界の中でも

私を理解してくれる

人が いる事を

 

The hardest thing

 I’ve ever done.

Is keep believing.

 

There’s someone in this

crazy world for me.

 

 

 

 

 

 

人 それぞれの人生の中で

出逢いと 別れがあります

 

私にも 

チャンスがあるのです

ただ 気がつかないだけかも

 

The way that people come and go.

Through temporary lives.

 

My chance could come.

And. I might never know.

 

 

 

 

 

 

私は

 

「約束するより ・・・

こだわらないで生きたい」

 

って言います

 

しかし 

それは時には

別れの意味だけ

とも受け取れます

 

I used to say

 

“No promises.

Let’s keep it simple”

 

But.

freedom only helps

 you say good-bye.

 

 

 

 

 

 

私は 

その言葉の意味を 

学んでいたのかな

 

束縛の無い自由とは 

解かっていたのかな

 

そのための価値は重く 

心に響きました

 

It took a while 

for me to learn.

 

That nothing comes for free.

The price I’ve paid is

 high enough for me.

 

 

 

 

 

 

私は 愛の必要性を

理解しています

 

私は 多くの時の流れを

費やしてしまいました

 

私は 掴み切れない世界で

達成感を描いていました

 

それは どうしたらて

出逢えるのかなんて・・・

恥ずかしいけどね

 

I know I need to be in love.

I know I’ve wasted

 too much time.

 

I know I ask perfection

of A quite imperfect world.

 

And fool enough to think

that’s what I’ll find.

 

 

 

 

 

 

その素敵な思いは

私のポケットに

いっぱいあるけど

 

哀しいけど その想いは 

私を包んではくれません

 

So here I am with pockets

full of good intentions.

 

But.

none of them will

comfort me tonight.

 

 

 

 

 

 

朝の4時に

 目覚めてしまって

 

こんな時に 

久しい友人もいないけど

希望を胸に

 膨らませているから

 

私は大丈夫なの

 

I’m wide awake

 at four a.m.

 

Without a friend in sight.

Hanging on a hope.

 

But. I’m alright.

 

 

 

 

・・・

 

 

 

postscript.

 

 

"Moondust."

ムーンダスト

 

。花言葉

「永遠の幸福」

 

シンシア

 

2008-04-27

2023-05-21

 

寂しいけど

頑張るよ!

さようなら

 

2023-05-22 Sena.

 

 

追 記

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

一年って

長かったのかな?

短かったのかな?

 

 

5/21深夜から5/22

早朝まで眠れずに

ただベッドに横に

なっていました

 

 

今は残された

イブが寂しそうです

 

 

おりこうさんな

ラブラドール

いたずらっこな

マンチカン

 

 

今もぽっかり

風穴が埋められず

時の流れを

想い出にしたい

今です♡

 

 

 

 

 

2024-05-25 Sena.
"Healing loneliness  

good luck to you."