インドのコロナの中で | インド人に聞いてみた

インド人に聞いてみた

意外と知らないインド。じゃあ直接インド人に聞いてみよう!ってことでYouTubeチャンネルを始めてろそろそ1年。
https://www.youtube.com/channel/UCid72zJGV8lWmoHm1-YWKhQ/
ここでは動画に収まらなかった撮影秘話を中心に書いてます。

みなさんこんにちは!

 

さとみです。

お久しぶりです。

 

たぶんみなさんご存じないと思いますが、

インド人に聞いてみた、の撮影チームの一人、

さくらちゃんと一緒にインドを旅した、さとみです!ウインク

 

さて今回は久しぶりにインドのバンガロール在住の

プージャちゃんが記事を書いてくれました。照れ

コロナの激動の中で、コロナが世界をどう変えるか、

インドの女性が考えた事、感じた事。

 

今回、インド人に聞いてみた、の

youtubeのインタビューの中でも語ってくれましたが、

 

 

 

 

 

ママとして、何より一人の人間として、一生懸命コロナの中で、

彼女なりに感じた事を書いてくれました。

 

 

 

これはプージャちゃんに作り方教わったチャイ↓近ごろチャイが習慣化してきたよ。

 

 

それでは以下、翻訳した文章と、英語本文です。

どうぞ!

 

〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜

 

 

毎日いつでもどこでもコロナコロナコロナ・・・!

あー!もう!この数ヶ月の間は・・”悲劇”・・。

はい、そうですね。

”悲劇”というか、もはやこれは、

”災難” と呼ぶべきかと思う。

 

これが何なのかはさておき、

それは人々の命を奪っただけではなく、

みんなを鬱にして、経済にも打撃を与えた。

この私ですら、この数ヶ月間は鬱状態にあった。

私は普段は本当にちょっとしたことに喜びを見出せるタイプで、

お茶を入れている時ですら、私は幸せなのだ。

大袈裟ではなく、子供がちょっとクスクスしたり、笑ったりしただけでも、私は世界で一番の幸せ者だー!

って感じるのだウシシ

何しろ、私は本当に元気いっぱいで笑顔の絶えない人間なんです。

あ、ちなみにこれは、自慢ではないですよ!テへてへぺろ

 

だけどこの数ヶ月間のあいだは、私にとっては地獄でした。

もう言葉通り、全ての夢はかなわないし、私が将来やりたいと願っていたことも、

全部できなくなってしまう!

と感じていました。

もう、私はこの数年間の間、どれだけの時間を無駄にしてきたんだろう、

ってずっと考えちゃってた!

まあ、私なんて、大して立派なことをなし遂げているわけではないんだけどね。エヘへ。

だけどその時はもう、私は一つの場所から離れられなくて、

もうずっとどこにも行けなくなっちゃうんだ、て思ってて、

実際のところ、私はロックダウンのあいだ、文字どおり、

真夜中にメソメソ泣いたりしていた。

 

だけどこれは、私だけの話じゃない。

私の周りの人たちはみんな鬱状態だったし、

仕事を失ったり、愛する人を失ったり、だった。

そしてこれはコロナだけが原因ではなく、

不景気とか、貧困だとか、飢えだとか、ていう事が、

人々に影響を与えたのだ。

 

だけど、この”コロナ”に教わったものの一つに、

『どの瞬間も、大切にする』ていう事がある。

 

それからもう一つ!最近私は野菜をめちゃめちゃ洗うようになった。

最低でも1時間とか、費やすようになった。

もともと2回、3回は洗う習慣があったんだけど、

(私はちょっとした細菌恐怖症なところがあるんだよね)

最近は料理の前に、もっともっと洗うようになった。

野菜とかフルーツに洗剤まで使うようになった。

 

これだけではない。私は何でも除菌した。

赤ちゃんのおもちゃから、何から、外から来たものは全部だ。

手なんて毎日20回くらい洗ってた。

ていうか、もう、やりすぎだよね。

数ヶ月経って、(コロナ中に)とっても大切な翻訳の仕事の電話がきて

(ギャラもちゃんと良いやつ)

私は妊娠でしばらく仕事を離れていたんだけど、

子どもももう一歳半になったし、ちょっとは時間も作れるように

なったので、そろそろ仕事復帰したかったのに、、、

それなのに電話に出れなかった。

その原因は、そう、野菜を洗うのに忙しかったから。

そのあとちゃんとまた連絡があって、幸いその仕事をもらえる事になったんだけど。

この事があってから、私はこの馬鹿みたいに洗いまくる作業の中に、

私自身、というものを洗い落としてしまっていた、ていう事に気がついた。

私は私の大切なものをなくしてしまっていたのだ。

それに気がついて、私は神経質である事も、誇大妄想である事も、やめた。

 

今は、洗ったり除菌したりするけど、必要最低限になった。

 

ヨガとか瞑想とかを再開して、私の心はちょっと平穏になった。

今すぐ大きな立派な事ができるわけではないけれど、

ちょっといい事した気分になれるような、小さな事ならできる。

私は、不幸せな人を助け始めた。

ひとまず、お手伝いさんにまた来てもらうようにお願いして、

彼らのためになることは何でもやった。

そうしたら、ある日、お手伝いさんが、涙をいっぱいためた目で

私に感謝してくれたのだ。

その瞬間、小さな出来事がじゅうぶん自分を幸せにしてくれる事に、

気がついた。

 

そして今、私はこの記事を書いている・・・。

もう一つの私を幸せにしてくれる事だウインク

私は再び幸せになった。自分が健康なこと、私の愛する人たちも健康である事に、

全ての小さなでき事に、感謝を感じている。

 

”私たちはいつも目の前の山を見るとき、私たちの後ろの山を登るのが

大変であった事を忘れている”

とどこかの偉い人の言葉を聞いた事がある。

だから、汚れを落として、自分を取り戻して、チャーリーブラウン!ウシシ

 

私たちはこれを乗り越えられる。

何があろうと、自分の人生を生きなければならない。

だって人生は続くのだから。

 

何が何でも続けなければならないのだ。

 

 

 

それではひとまずみなさん

さようなら!

 

ナマステ

 

サヨナラ!ウインク

 

 

以下がオリジナル本文です。

 

COVID COVID COVID ..... everywhere and every single day ...ah! For the last few months.... a tragedy ... yes, you read it right. I called it a "tragedy"... ok, maybe I should call it 'disaster'...

 

 Whatever it is ... it has not only taken away people's lives but it gave everyone depression, hit the economy. Even I was a little depressed for the last few months. I am the type of person who usually finds her happiness in really small things like making tea. Sometimes giggle or the laughter of my child makes me the happiest person on this planet. I am not exaggerating….Lol…. when I say I find or create my own happiness. Yes, I am usually a cheerful person… BTW …Not boasting…..hahaha.

 

But these last few months were a nightmare for me. I literally thought that I cannot fulfill any of my dreams or no dreams of mine will come true now. I kept thinking about how I wasted my time all these years... Haha... I know... how I haven't done anything great. I haven't accomplished anything. I used to think about how I got stuck up in one place and I will never be able to go anywhere. I literally used to wake up in the middle of the night during the lockdown and started weeping.

 

 It's not just me... Many people around me were depressed, they lost their jobs, their loved ones, and not just to corona, but the things which hit their lives like recession, poverty, hunger. 

 

But this "corona" has taught me a few things and one of them is which "make the most of every moment".  

 

And yeah! one more thing now I have to wash vegetables so many times,  I started spending at least an hour just to wash these things. well, I already used to wash them twice or thrice. (I am a bit of a germophobe) but now I am washing them so many times before cooking, even I brought some soapy solution to wash veggies and fruits.

 

Not just this, I sanitized everything, from baby’s toys to anything that came from outside. I washed my hands for like twenty times a day. it's too much work. After a few months (during this COVID era) I got a very important call regarding a translation project (well-paying), I mean, I left my job due to pregnancy, now my kid is one and a half-year-old, I can manage to work a little, but, I missed that call, because, again I was too busy washing vegetables. However I got that call again, and I got that project too. But, because of this, I realized, In this wash washy process, I washed off my personality. I am missing some important things in my life. Then, I stopped being finicky, I stopped being paranoid. 

 

 Now, I wash and sanitize things but within the necessity. 

 

I started Yoga and meditating again, and that's how I got little peace of mind.

 I decided even though I can't do great things right now but I can at least do little things which satisfy me. I started helping the less fortunate,  I just asked my help to come again, and I helped them in every way I can. And then one day my help thanked me (with the eyes full of tears). That’s when I realized sometimes, little things are enough to make you happy. 

 

And now I am writing this article ... the other thing which satisfies me :) ... I am happy again. And I am grateful that I have health, my loved ones are healthy, and for every single thing in my life. 

 

I heard a great quote somewhere "We always look at the mountains ahead of us, we always forget that the mountains behind us were just as hard to climb". 

So, dust yourself off and pick yourself up, Charlie Brown...Lol..... 

 

We can get through this. you should live your life no matter what. 

Because life must go on. 

 

The show must go on. 



 

Bye for now 

See u soon 

Namaste

Sayonara! 

:)