おはよーございます!

アンニョンハセヨ〜。

日曜日に、誰かにたよったらいいって記事をアップして、その後昨日今日と。

子供達、朝から洗濯物干して、畳んで、片付けて行ってくれるようになっています。続けてくれることを願うばかりですが。
まぁ、続けてくれるまで言いつづけますが。

やってみて、色んな家事があることに身をもって気づいてくれれば、助かる!
今朝は、洗濯物をたたんで片付けた後に
あー!!!
と、言いながら、洗濯物を干してました(笑)思いの外、色々やることあるなーって思ったそうです(笑)
でも、おかげさまで私は畳む量も干す量も減ってゴキゲンでいられるので、子供達には感謝♪あと数年したら家を出て行ってもらうので、続けてもらっていたら、数年後も今も変わらない生活かなぁ♪



ありがと♪ありがと♪助かったー!!嬉しー!!

と言って、送り出しました☆


今日も健康に過ごせる1日に感謝(^ω^)


Good morning!!

On Sunday, I uploaded the article that I asked my daughters to help me doing houseworks. 


Yesterday and this morning, it’s been passed 2 days since then. My daughters helped me a lot. Dry laundries, fold laundries and put them all back to their drawer by themselves. 

It changed my work a lot! Now I have not too many laundries those irritated me before. Their helps are grateful and I do only a few of them. 

I thanked them a lot and send them off with my gratitude! 


Thank you!