皆さんきっとこんにちは
広坂正美です。
「HAYATEってトップライン製 Nモデルver.3 ホイールと同じものですよね?」って、メッチャ聞かれます。
カタチ、違うんです😁
HAYATEブランドのホイールは『Nモデルver.3と比較すると、スポーク部が細くて、
スポークの付け根が、よりホイルのセンター側にあります』(内側、シャーシ側)。
もし自分がドリフトレーサーだったら、
『HAYATEホイールと、TOPLINEホイールの両方を組み合わせて使いたい!』
と思うくらい、セッティングの幅が広くなる感じです。
RWDドリフトはまだ始めたばかりなので、セッティングのことは殆ど分かりませんが、ホイールを変えるだけで走行特性を変えられるので、そこだけはめっちゃ簡単で楽しいです。
ホイールを作る経緯を語った動画(もりたん氏 x 広坂の)もありますので、
良かったらこの動画もご覧ください↓
https://youtu.be/m99gyhFU02g?si=yItnPAVMP4el3UZZ
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[Are HAYATE wheels the same as TOPLINE wheels?]
Minasan Kitto Konnichiwa,
This is Masami Hirosaka.
I get asked a lot, "Isn't the HAYATE the same as the TOPLINE N model ver.3 wheel?"
The shape is different.
HAYATE brand wheels have thinner spokes and the base of the spokes is closer to the center of the wheel than the N model ver.3 (more inside, more to the chassis side).
If I am a drift racer, I would want to use both the HAYATE wheel and the TOPLINE wheel together!
It seems like the range of settings to be so wide.
I've only just started RWD drifting, so I don't know much about settings, but I can change the driving characteristics just by changing the wheels, so that's very easy and fun.