ディズニーチャンネルオリジナルムービー「Zombies」より。

主人公Addison役のMeg Donnellyは

「日本語を話せるディズニーチャンネルスター」として有名です。

 

さて、この曲ですが

ゾンビ差別に反対している主人公Addisonが

彼らが不等に扱われることが当然となっている世の中に対して反対し

立ち上がって行動を起こそう!と歌っている歌です。

とても感動的でした。

何よりMegちゃんが可愛すぎる。

途中パートが分かれている所のみ色分けしました。

 

I wanna scream, the top of my lungs
Not sitting back, won't hold my tongue
No, some things are different than we thought
There's more to life than what we're taught
I'm speaking up enough's enough

声の限りに叫びたいの

ただ見ているだけじゃダメ 黙っていることはできないわ

私たちが思っているのとは何かが違うの

学校で習ったこと以上に大切なものがある

思いきって言うわ もう耐えられない


Cause I can't go on this way
Gotta wake up and be brave
But I know I'll face the fire if I say

このままではいられないわ

目を覚まして 強くならなくちゃいけない

私が何か言うと批判される

そんなこと分かっているわ

I'm gonna stand strong
Nothing stopping me
I'll be loud, you'll hear me now
I'm gonna stand tall
Take it to the top, I'll be free
Can't bring me down
So I'll rise, won't turn back
I won't hide who I am
I'm gonna stand

私は強い思いを持って立ち上がるの

誰にも止められないわ

声を上げるから あなたにも聞こえるはず

堂々と立ち上がるの

頂点まで行って 自由になるのよ

誰にもひきずり降ろすことはできないわ

だから私は立ち上がるの もう振り向かない

私自身を隠したりしないわ

私は行動を起こすの

Done living life inside the lines
Following the rules and playing nice, yeah
I'm stepping up with all my strength
Even if they think it's a mistake
Won't turn my back, won't close my eyes

制限された中で生きてきた

ルールに従って 良い子に振る舞っていたの

今強く踏み出しているの

みんなに間違ってるって言われたとしても

踏みとどまったり 目を背けたりしないわ


On the edge I'll risk it all
It's worth the chance that I might fall
So I'm not backing down, believe when I say

諦めようと思ったけど

できなくても挑戦する意味はあるから

諦めずに信じて叫ぶの

I'm gonna stand strong
Nothing stopping me
I'll be loud, you'll hear me now
I'm gonna stand tall
Take it to the top, I'll be free
Can't bring me down
So I'll rise, won't turn back
I won't hide who I am
I'm gonna stand, yeah
I'm gonna stand, oh

私は強く立ち上がるの

誰にも止められないわ

声を上げるから あなたにも聞こえるはず

堂々と立ち上がるの

頂点まで行って 自由になるのよ

誰にもひきずり降ろすことはできないわ

だから私は立ち上がるの もう振り向かない

私自身を隠したりしないわ

私は行動を起こすの

 

[Backey&Addison]

How can I just forget

All the things in my head

どうすれば忘れられるっていうの

心配なんだ


Just stand, you just stand

勇気を出して強くなればいいの


And if I stand, will I fall
Trying to knock down these walls

壁に立ち向かおうとして

立ち上がってもまた倒れてしまったら?

 

What if I don't know where I stand, stand!

立っている場所がわからなくなったら?



I'm gonna stand strong
Nothing stopping me
I'll be loud, you'll hear me now
I'm gonna stand tall
Take it to the top, I'll be free
Can't bring me down
So I'll rise, won't turn back
I won't hide who I am
I'm gonna stand, yeah
I'm gonna stand, yeah
I'm gonna stand, yeah
I'm gonna stand

私は強く立ち上がるの

誰にも止められないわ

声を上げるから あなたにも聞こえるはず

堂々と立ち上がるの

頂点まで行って 自由になるのよ

誰にもひきずり降ろすことはできないわ

だから私は立ち上がるの もう振り向かない

私自身を隠したりしないわ

私は行動を起こすの

 

Somedayも合わせてどうぞ!

Someday - Zombies 和訳