今朝のエピソードで、2018年の2月に亡くなったうちのお父ちゃんの最期を思い出した。

私の父は、最期は緩和治療を行なっていたが、 強い医療用の麻薬以外は何も与えられていなくて

ずっと話すことも目を開くことも、体を1mmも動かすことができなかった。

しかし、突然その時は、やってきた。 父の剣道で鍛えた左手で私の左手を持ち上げ、私の注意を引くと恵比寿様のような笑顔を作ってくれた。そして、私がお父ちゃんというと息絶えた。最期のちからを振り絞ったのだろう、話せない目をあけないのだから、

笑顔で全てを語りたかったんだ。素晴らしい最期に感謝、感動した。私も最期は思いっきり笑顔を作って旅立ちたい  ・・・と夫に言ったら、「それはやめてくれ、怖いワ」ナンダヨ😤

英訳:

This morning's episode brought back memories of my dad's final moments in February 2018. As he underwent palliative care in his final days, apart from strong pain-relief medication, no other treatment was administered. He couldn't speak, open his eyes, or move an inch for the longest time. But suddenly that moment arrived. With his left hand, trained in kendo, he lifted my left hand, caught my attention, and with a smile reminiscent of Ebisu, he passed away when I called him 'DAD!'. It seemed like he mustered his final strength to communicate everything through that smile he couldn't speak with his eyes closed. I am thankful and moved by his beautiful passing. Just like him, I wish to depart with a big smile on my face. When I said that, my husband responded, 'Please don't do that, it scares me.’  WHAT?





via 英語を使ってみるBasho
Your own website,
Ameba Ownd