パティ・ページの歌 第2集です

 

 

今回は二曲だけ

 

 

「ムーン・リバー」

 

 

 

『Moon River』

作詞:ジョニー・マーサー(Johnny Mercer)

作曲:ヘンリー・マンシーニ(Henry Mancini)

Moon river, wider than a mile
I'm crossing you in style some day

ムーンリバー とても広い川
堂々と渡ってみせる いつの日か

Oh, dream maker
You heart breaker
Wherever you're going
I'm going your way

夢をくれたり 心を傷つけたり
あなたが行く所どこへでも
私はついていく

Two drifters, off to see the world
There's such a lot of world to see

2人の流れ者が 世界へ旅立つ
まだ見ぬ世界が広がる

We're after the same rainbow's end,
waiting, round the bend
My Huckleberry Friend,
Moon River, and me

私達は目指す 同じ虹の終わりを
待ち合わせましょう あの曲がり角で
私の大切な友達
ムーンリバーと私

 

 

映画「ティファニーで朝食を」で

オードリー・ヘップバーンが歌って

こちらの方が有名になってしましましたね

 

 

 

 

 

 

 

「トライ・トゥ・リメンバー」

 

『Try to Remember』

(邦題は「思い出の九月」)

作詞:トム・ジョーンズ(Tom Jones)

作曲:ハーヴィー・シュミット(Harvey Schmidt)

Try to remember the kind of September
When life was slow and oh, so mellow

Try to remember the kind of September
When grass was green and grain was yellow

思い出してみて あの9月の頃を
時の流れはゆっくりと とても穏やかだった

思い出してみて あの9月の頃を
緑の草原 黄金色の実り

Try to remember the kind of September
When you were a tender and callow fellow

Try to remember and if you remember
Then follow, follow

思い出してみて あの9月の頃を
君はかよわい未熟な若者だった

思い出してみて あの9月の頃を
思い出をたどっていこう

Try to remember when life was so tender
That no one wept except the willow

Try to remember the kind of September
When love was an ember about to billow

Try to remember and if you remember
Then follow, follow

思い出してみて 日々が穏やかだった頃を
泣いていたのは柳だけ

思い出してみて あの9月の頃を
くすぶった恋が燃え上がろうとしていた頃

思い出してみて もし君が覚えていたら
思い出をたどっていこう

Deep in December, it's nice to remember
Although you know the snow will follow

Deep in December, it's nice to remember
The fire of September that made us mellow

Deep in December, our hearts should remember
And follow, follow, follow

深まる12月 懐かしく思い出す
もう雪が降る頃だけど

深まる12月 懐かしく思い出す
9月の火が 僕らを心豊かにさせた

深まる12月 僕らの心を呼び起こして
思い出をたどっていこう