1950年代

懐かしいポピュラーソングを拾ってみました

歌はパッティ・ページさん

 

 

「チェンジング・パートナー」

 

 

We were waltzin' together to a dreamy melody
(夢のようなメロディにのって共にワルツを踊っていた)
When they called out "Change partners"
(「相手を代えてください」という声が聞こえ)
And you waltzed away from me
(あなたは私のところから離れていってしまった)
Now my arms feel so empty as I gaze around the floor
(今私の腕(心)はあまりにも空虚で、ダンスフロアを見つめるばかり)
And I'll keep on changing partners
(だから私は相手を代え続ける)
Till I hold you once more
(あなたを抱くその時まで)

Though we danced for one moment and too soon we had to part
(私たちはほんの一瞬しか一緒に踊っていないのに、あまりにもすぐに離れなければならなかった)
In that wonderful moment somethin' happened to my heart
(けれども、その素敵な時に何かが私の元に舞い降りたの)
So I'll keep changing partners till you're in my arms and then
(だから、私はあなたが私の腕の中に来るその時まで相手を代え続ける)
Oh, my darlin' I will never change partners again
(ああ、愛しいあなた。そしてその時は、私はもう二度とあなたを放さない)

 

 

 

「アイ・ウエント・トゥ・ユア・ウエっディング」

日本語題名「涙のワルツ」

 

 

 

I went to your wedding

あなたの結婚式に行きました

Although I was dreading

怖かったけれど行きました

The thought of losing you

あなたを失うということ

The organ was playing

オルガンの音色が流れていました

My poor heart kept saying

私の哀れな心は叫び続けました

"Your dreams, your dreams are through"

「あなたの夢は、あなたの夢は終わり」

chorus

You came down the aisle

あなたが通路を降りてきました

Wearing a smile

笑顔で

A vision of loveliness

恋のビジョン

I uttered a sigh

私はため息をつきました

Whispered goodbye

さよならとささやきました

Goodbye to my happiness

さようなら、私の幸せ

verse

Your mother was crying

あなたのお母さんが泣いていました

Your father was crying

あなたのお父さんも

And I was crying too

そして私も

The teardrops were falling

涙の粒が落ちました

Because we were losing you

なぜなら、私たちはあなたを失ったから

chorus

You came down the aisle

あなたが通路を降りてきました

Wearing a smile

笑顔で

A vision of loveliness

恋のビジョン

I uttered a sigh

私はため息をつきました

Then whispered goodbye

そしてさよならと囁きました

Goodbye to my happiness

さようなら、私の幸せ

verse

Oh, your mother was crying

あなたのお母さんが泣いていました

Your father was crying

あなたのお父さんも

And I was crying too

そして私も

The teardrops were falling

涙の粒が落ちました

Because we were losing you

なぜなら、私たちはあなたを失ったから

 

 

「テネシー・ワルツ」

 

 

 

I was dancing with my darling to the Tennessee Waltz
When an old friend I happened to see
(I) introduced her to my loved one
And while they were dancing
My friend stole my sweetheart from me

 

I remember the night and the Tennessee Waltz
Now I know just how much I have lost
Yes, I lost my little darling
The night they were playing the beautiful Tennessee Waltz

 

 

テネシーワルツ
                             
私は愛しいあの人と、テネシーワルツを踊っていたら
偶然古い友達に出合ったの
私は彼女に、私の恋人を紹介したの
すると 彼と彼女が一緒に踊っているうちに
私の友達は私の最愛の彼を私から盗んでしまったの

 

私は、あの夜とあのテネシーワルツを忘れはしないわ
今、私はどれほど大切なものを失ったのかが本当に解ってきたの
そう、私は可愛い恋人を失ったの
楽団が、美しいテネシーワルツを演奏していたあの夜に…

 

 

 

期せずして

3曲ともワルツになりました

昔の歌は歌詞もメロディーも分かりやすかったですね

 

1950年代

アメリカのポピュラーソングが洪水のように流れ込んできました

私も一生懸命歌詞を覚えて歌いましたね

 

今日の3曲が入っていますね

 

 

 

 

2013年に86歳で亡くなったそうです