あけましておめでとうございます。

 

久々の新曲、 Now And Then 購入しました。

大学時代、哲学の教授が 「『I Wanna Hold Your Hand』を初めて聴いた時『何じゃこれは!』と思った。」 と言っていました。

 

私が初めて聴いたのは中学生の時。

今思い返しても そんなに驚くような音楽ではありませんでした。

Stairway to Heaven

Burn

Stargazer

の方が圧倒的な楽曲威厳が高かったと記憶しています。 ただ、

ブルース・スプリングスティーン

ロジャー・ウォーターズも

ジミー・ペイジも

ビートルズ前と後では明らかな違いを口にしており、

どうやら私の周辺を含め 当時の時代を生きた方々の話を総合すると、

音楽界、ムーブメント、世界経済、そしてイデオロギーに於いて大きな変革の火付け役だったようです。

また、特筆すべきは、当時の多くの人達(特に若者達)が、

「私は私らしくやって(言動して又は始めて)いいんだ。」

と感じていたことです。

 

・自身の体験や考えをそのまま歌詞にすること、

・Lyrics、Music、Performannce と三位一体のバンドの在り方、

・殊にオフコースの「愛の中へ」のサビ 「聞かせて貴方の声を」のパートにみられるような 高温低音が入り混じって(時に入れ替わって)誰がメインボーカルかはっきりしなくなる斬新で技巧的なコーラス構成、

・長髪男子

・「人種差別反対」という側的発想ではなく、はなから人種を差別などしていないと口にする当時としては大胆さ、

・専制(的)国家首脳陣がその影響力に恐怖を抱く程、若者達に自由、希望の光を感じさせてしまうセンセーショナルな存在の大きさ、

(ビートルズはイギリスの主要な輸出品の一つであった時期があります。)

・ビートルズの受け入れが国家の柱であるプロパガンダによる統治国家の崩壊になりかねない社会現象、

等々

 

これらが体験談を総合した、ビートルズによって受けた逸話や想像がつく事象です。

二人になって久しいビートルズメンバーが 2023 年暮れに仕掛けてきました。

 

晴れて 2024 年。

昇龍の背中に乗ってビートルズも皆様も益々羽ばたかれんことを心よりお祈り申し上げます。

※ 私はウロコにしがみついてコバンザメ商法で頑張ります。

 

2024年 元旦

村 上 利 幸(Artist Name : "TOMMY" MURAKAMI)

 

【In English】

Happy new year !

 

After a long time, I bought a new song called "Now And Then".

In college, a professor of philosophy said,

"When I first listened to the song 'I Want To Hold Your Hand', I felt "What is this !?"."

I first heard it when I was in junior high school.

Now, even if I think back then, It wasn't that surprising music.

Stairway to Heaven

Burn

Stargazer

I remember that this song's dignity was overwhelming. but,

Bruce Springsteen

Roger Waters

Jimmy Page,

they say that there are clear differences before and after THE BEATLES.

Apparently, including those around me,

If I summarize the story comprehensively of those who lived in the era at that time, In the music world, movement, world economy, and ideology, THE BEATLES was seems to be the source of a big change.

Also it's worth noting that after listening to THE BEATLES' song, many people (especially young people) at the time felt that “I'm able (or allowed) to speak as I am, to act as I am, and to start myself !”

 

・Adopting own experiences and ideas into the lyrics

・The new style of music band that they handle themselves about Lyrics,  Music, and Performance

・A novel and technical chorus configuration that it will not be clear who is the  main vocal, because high-tone voice and bass voice are mixed

 (sometimes replaced)

※ For example, especially we can find in the hook part of Off COURSE's song  "Into  Love (Ai no nakae)", 'Let me hear your voice' (Of course, they are also  artists who were influenced by THE BEATLES.), or the hook 'I wanna hold  (John main till this) and (Paul main from this) your ha a a a and' of the song  "I Want To Hold Your Hand", or there are plenty parts in "She Loves you",  too.

・ Men(Male)'s Long hair

・ A bold statement at the time "We didn't discriminate anybody from the

 beginning", that was not a side (an eria) theory of "opposition to racism".

・The tyranny leaders were afraid of acceptance of THE BEATLES and their  social phenomena, because their influence that the people can feel the light  of hope in the near future could collapse the system governed by  propaganda, and the size of the sensational being was something they  couldn't ignore.

※ There was a time THE BEATLES was one of the main exports in the UK.

and so on

 

I combined what I saw and heard, these are anecdotes that THE BEATLES left behind.

For a long time two BEATLE only, but they took a step at the end of 2023.

 

And now, here they are, THE BEATLES (I remember this announcement by MC from 'Live At The Hollywood Bowl' record that I was stolen in high school.) also 2024.

※ In Japan, this year called 'The year of the Dragon'.

I pray that THE BEATLES and everyone of the world will ride on the back of the dragon and continue to keep rising.

※ I will cling to the scales of the dragon and do my best by the remoras business method.

 

2024 New Year's Day

Toshiyuki Murakami (Artist Name: "Tommy" Murakami)

 

今年は60年期の生まれ変わり年。

跳んで跳ねて復活の狼煙(のろし)を上げる決意でございます。

本年もご指導の程、宜しくお願い申し上げます。

 

2023年 元旦

 

私が SWAN SONG INC. レーベルに所属していた頃、

用賀駅の地下街にレコードショップがあり、

レコーディング迄の時間つぶしによく入った。

試聴できるので、数枚手に取っては聴き入っていた。

ジャケ写との出会いはLPレコード時代から今尚とても大きな要素だ。

余談だが、

今後の楽曲データ販売はきっと、

音楽と等価値若しくはそれ以上の価値を有する(ことになる)NFTジャケットが

限定枚数でセット販売される可能性が高いとみている。

 

ギブソンのスタンダードなレスポールをスっ裸で担ぎ、

ケツを見せて跳んだ瞬間のジャケ写に目を奪われ、また、

6曲しか入っていない珍しいCDだったことが相まって

期待値をもっての試聴となった。

お笑いでは「掴み」にあたる1曲目、

英語がナチュラルで海外のパンクロックバンドだと思った。

SUM41 の影響を感じるメロディーメイク

※ 良し悪しではなく、サザンオールスターズが「歌謡曲」に聴こえるのは、

例えば王道のコード進行「D-Bm-(F#m)-G-A(7)」を用いた時に

再度「Bm-F#m」を繰り返し、「陰」モードへ一度引き込むところが

日本人には演歌に符合する世界観を連想させるからだと思っている。

ただ、桑田 佳祐 氏は「歌謡曲大好き」を公言しているので、

敢えてそこの落ち込む箇所を大事にする傾向があることは自然なことである。

 

ギターソロパートや圧倒的テクニックを誇るタイプではなく、

いきなりガガガッと要点に入って、

Aメロを中心に 生形 真一 氏のセンスの良いギターリフのカッコよさ、

メジャーコードサビのメロディーメイクとコーラスのハモリ具合、

オクターブ奏法等シンプルなソロ、

ゴールテープを勢い余ってプツッと切るようなエンディング、

これらが大きな魅力だと思う。

 

SUM41 や GREEN DAY、或いはガレージロック等

骨太ロックで売っている連中は、

マイナーコードの小節は経過音としての

= メジャーコードへ駆け上がる若しくは抜け出すパートを引き立てる

役割として存在するケースが多い。

(Can't Remember) How We Used Be

もまたこのコード進行がベースとなっているが、

マイナーコード小節を意識させない構成となっている。

これが海外アーティストだと思った根拠である。

 

私世代の所謂(いわゆる)「外タレかぶれ」、

これはどうパクって作曲しても日本人特有のロック

= Jロック 或いは ジャパメタ等 になってしまう劣等感が根底にあるのだが、

日本人は行儀が良いので嫉んだりせず憧れる方向を向いてきた

歴史を形容したものであり、

Gray も ミスチル もどちらかというとサザン同様 

Jロック 寄りのイメージを持っていたので、

ONE OK ROCK と ELLEGARDEN は、

遂に我々の歴史を克服してくれたと感じさせてくれる稀有なバンドである。

通常こういったバンドはタイトなスネア音を好むが、

当時の ELLEGARDEN は「パシャーン!」という

平べったい音のスネアを選択しており、

ここは好みの点で気になっていた。

ファーストインプレッションで引き込まれた私は早速CDを購入して

どんな活動をしているのかリサーチを始めたら既に解散してしまっていた。

(と思っていた。)

 

最近活動再開したとのことで私としては嬉しい限りであるが、

細美 武士 氏も自覚しているようで、

「過去の栄光をひけらかして威張り腐るバンドになりたくないから、

 現役バンドとして走り続けていくつもりだ。」

今になって思えば、DEEP PURPLE や LED ZEPPELIN が台頭してくる中で

THE BEATLES が再結成しなかったのは、

根底にはこの理由があったのではないかと思えてくる。

最盛期の「華」程輝くことが出来るのか?

という自問自答に「Yes !」と言いきれる必要があるからだ。

 

メンバーはそれぞれバンドを組んで 細美 氏 から声がかかるのを待ち続けた。

ここから ELLEGARDEN が

細美 氏 のワンマン with 他メンバーという立ち位置なのが分かる。

つまり ELLEGARDEN の活動再開には、

この得体の知れないプレッシャーに 細美 氏 が打ち勝つ必要があったのである。

そして・・・

復活ののろしが掲げられ、

象徴の楽曲「Mountain Top」の元に4人が集まった。

SUM41 風だった勢いは Hoo Fighters 風の

落ち着きある大人びた雰囲気になっていた。

高橋 宏貴 氏のスネアもタイトな張りに改められており、

楽曲全体が締まって聴こえる。

高田 雄一 氏のベースをソロにフューチャーする心配りは、

俺が俺がのバンド内紛争が、

「家族」たらんとする互いの懸命な努力の歴史を感じさせる。

メロディーの無いイントロ、メロディーメイクは当時のまま、

ただズンズン進む感のリズムではなく、

うねりを感じさせるほんの少しの「凪(なぎ)」に

新たな境地を垣間見ることが出来る。

 

高いところから

「俺達だって大したことなんだからさぁ。」

と手を差し伸べてきたリリックが、

「俺もみんなと一緒に頑張るからさぁ。」

と見上げていた者達の目線に降りてきて語りかける謙虚さを兼ね備え

大人なバンドの成熟味、安心感が彼らのセカンドステージに相応しいと思えた。

 

「尖ろうとしてたんやろなぁ。」

とヒシヒシ感じた楽曲を回顧すると共に再開の門出を祝いたい。

 

右手 ~ELLEGARDEN~

06'42" ~ 11'06"

 

僕が知りたいのは そんな大それたことじゃなくて

僕らの右手はどこまで上げれば誰かに見えるかって

それだけ・・・

 

 

2022.12.31. (Sat.)

 

 

【IN English】

When I belonged to the SWAN SONG INC. label, there was a record shop in the underground shopping area of Yoga station, I often went there to kill time before recording.

Since it was possible to audition, I picked up several CDs and listened easily.

The encounter with the jacket photo has been a very important factor since the LP record era.

As an aside, future music data sales will ensure that there is a high possibility that a limited number of NFT jackets which are (or will be) of equal or greater value than the music will be sold as a set.

Carrying Gibson's standard Les Paul with an entire naked, I was surprised by the jacket photo of the moment when I showed his butt and jumped, combined with the fact that this CD has only 6 songs, so it was a trial listening with high expectations.

 

In comedy, the first song that corresponds to "grabbing", I thought they were an overseas punk rock band because he sings with natural English.

Melody makeup that feels the influence of SUM41

* It isn't good nor bad, Southern All Stars' sounds like "Kayoukyoku = Japanese Popular Song" and the reason why is the following. For example, in case of the classic chord progression "D - Bm - (F#m) - G - A(7)", the repetition of "Bm - F#m" draws us once into the "minor mode" and that reminds us of a worldview of "Enka = Japanese Blues".

 

However, since Mr. Keisuke Kuwata has professed that he loves Kayoukyoku, it is only natural that he has a tendency to cherish those depressed parts.

Not the type that boasts a guitar solo part or overwhelming technique, suddenly getting start from the main point like "Gya Gya Gya !", Mr. Shinichi Ubukata's cool guitar riff is focusing on the A melody, the melody makeup is catchy, main theme made by major chord, fusion of the harmony is good, simple solos such as octave playing, an ending that cuts the goal tape with momentum like "ka !", I think these are big attractions.

SUM41, GREEN DAY, Garage Rock Band etc.,

There are many cases that minor chord part is mainly the part that runs up to the major chord part or enhances the major chord part.

(Can't Remember) How We Used Be

is also based on this chord progression, it has a structure that does not make us conscious of minor chord parts.

This is the reason why I thought they were foreign artists.

 

My generation's so-called "foreign artist freak",

No matter how we make some songs, they're rock that's unique to Japanese people

= J rock or Japanese metal.

There is an inferiority complex not a little, but Japanese people are well-behaved, so it describes the history that they have been looking in the direction of admiration without being jealous.

Gray also has an image of J-rock, like Southern.

 

ONE OK ROCK and ELLEGARDEN are the rare bands that make us feel that we have finally overcome our history.

Usually these bands prefer a tight snare sound, but ELLEGARDEN chose a snare with a flat sound called "Pashaan !".

I was wondering because I like the sound of a tight snare like a machine gun.

I was drawn in by the first impression and immediately purchased the CD "My Own Destruction".

When I started researching what kind of activities they were doing, they had already disbanded. (I thought.)

 

I'm happy to hear that they have recently resumed their activities, but Mr. Hosomi seems to be aware, he said that "Because we don't want to become a band that boasts about our past glories, we intend to continue running as an active band."

Now that I think about that time, DEEP PURPLE and LED ZEPPELIN were on the rise in 1969.

It seems to me that this was the underlying reason why THE BEATLES did not reunite.

Is it possible to shine as brightly as at their peak ? When they restart their career, it is necessary to be able to say "Yes !".

 

Each member formed a band and continued to wait for Mr. Hosomi to call out.

From that, we can see that ELLEGARDEN is Hosomi's one-man with other members.

In other words, Hosomi had to overcome this invisible pressure in order to resume ELLEGARDEN activities.

And then... a beacon of revival was raised, and the four of them gathered around the symbolic song "Mountain Top".

The SUM41-like momentum has become a Foo Fighters-like calm and mature atmosphere.

Mr. Hirotaka Takahashi's snare has also been changed to a tighter tension, and the whole song sounds tighter, that's cool.

The consideration to Mr. Yuichi Takada's bass as a solo, I can feel the history of each other's hard efforts to exit from the band dispute and to become a "family".

The melody-less intro and melody make-up are the same as they were back then, and you can catch a glimpse of a new realm in the slightly undulating “Nagi = A Calm” instead of the rhythm that just progresses aggressively.

 

The lyrics that they have reached out and said "we're not much of a person" from on high ever, but this time, they go down to the eye's level of the people who were looking up at them and say that "We're going to do our best together with all fans".

I thought that they combine both maturity and sense of security as an adult band, and are suitable for their second stage.

I would like to look back on the song that made me feel like I was trying to be sharp, and celebrate the restart.

 

Right hand ~ELLEGARDEN~

06'42" ~ 11'06"

 

 

I want to know is that it's not a big deal,

It's just a matter of how far we have to raise our right hand so that someone can see it...

 

2022.12.31. (Sat.)

Most viewers for an entrepreneurial live stream on a bespoke platform
オーダーメイドプラットフォームで
起業家ライブストリームに於いて
最も多くの視聴者が参加した記録


YUSAKU MAEZAWA
前澤 友作

 

12 NOVEMBER 2022
2022年 11月 12日

 

33,819 PEOPLE
33,819 人


Yusaku Maezawa discussed entrepreneurship in a live stream with members of the MZDAO community.
前澤 友作 は、MZDAOコミュニティのメンバーとライブストリームで起業家精神(実際は、今回の起業の方向性)について話し合いました。

 

 

______________________________________

ここへ辿り着くまでの、

言葉では語り尽くせない物語を綴ろうと思う。

そしてこの壮大な物語を読む人すべてに捧げる・・・

 

2022年11月12日 pm08:00

会議参加特設サイトをクリックした。

 

おわり。

 

MZDAO サイト(=A bespoke platform

 

2022.12.30. (Fri.)

 

私も参加する MZDAO

(前澤 友作 氏が主宰する100万人メンバーを目指す起業プロジェクト)

のオンライン会議に於いて、

 

「独自プラットフォーム上で開催された起業に関するオンライン会議」として、

同時視聴者数が【33,819人】となり、

ギネス世界記録をいただけることとなりました!

 

と MZ(前澤 友作 氏のニックネーム

⦅最近 ”#えむずぉ~” とも呼ばれるようにもなりますた。⦆)

   から報告がありましたぁ~っ!!

私も晴れてギネス保持者になりました。

認定証の 1 / 33,819

=公式認定証のサイズは 180 x 256 mm らしいので、

   概ね 1.4mm² が私のものでございます、ハイ。

 

遊び心のあるビジネス学習コミュニティ、

興味ある方は覗いてみて下さいませ。

 

https://www.mzdao.jp/ff.html?c=ah0dyy

 

#えむずぃーだお

 

2022.11.18. (Fri.)