C S & N play "Teach your children"

<このようなシーンこそフルスクリーンでご覧ください。戻すときは、F11をクリック。>

This song has become a typical song of C S & N. And this is expressing a kind of atmosphere of protest songs like "Blowin' in the wind " of Bob Dylan.

 

(この曲、C S & N の象徴的な曲になってしまった感があるよね。まあ時代も70年代の前半、アメリカも内部的に荒れていたから、ボブデュランの風に吹かれてのように、どうしてもプロテストソングの雰囲気を帯びてしまうよね。それにしても彼らのハーモニー、いつ聴いてもいいよね。それではこの歌詞もちょっと見てみることにしよう。)

                            

             The lyrics of "Teach your children"

You, who are on the road must have a code that you can live by. And so become yourself because the past is just a good bye. 
 

(きみが、旅の途上にあるとするね。そういった状況で生きていくには、守らなければならないものもあるんだ。だからいっそ、君自身が、その規範になってしまえばいい。)
             Crosby stills and Nush

Teach your children well, their father's hell did slowly go by, And feed them on your dreams, the one they pick's the one you'll know by.

 

(君の子供たちに次のようなことをよく教え込んだらいい。おまえたちの親の地獄は、ゆっくりと、遠のいていったということを。

そして、彼らに君の夢を託してもいいと思う。彼らは、取捨選択することだろう。)