Emma had already played"Concertino"of Chaminade(録画風景)

Those who learn flute hope to play nicely this Concertino of Chaminade, or Fantasie of Faure. 

(フルートを習ったものなら誰でも、このシャミナーデのコンチェルティーノという曲とフォーレのファンタジーは、上手に吹けるといいなあと思うものなのです。)

 

Thus, Concertino of Chaminade has been becoming more popular among flute students. this is not ultra difficult like Prokofiev, but is not very easy.

(このようにして、フルートを学ぶ学生たちの間で、ぐんぐん人気の高い曲に成長していったのです。プロコフィエフのソナタのように超困難な曲ではないですけれど、易しいとも、とても言えません。)

 

 If you learn flute eagerly under nice teacher, You would be able to achieve it within 3 years, In other words, This tune is on the middle difficulty level. 

(もしあなたがしっかりした先生の下で、熱心に学んだとして、3年はかかりますかねえ。グルックの精霊の踊りのようなわけには参りません。 言い換えれば、難易度、中 といったところでしょう。)

 

Therefore,thinking decently, this tune is absolutely impossible for 7 years child. But as you see this video clip, you'll understand that Miss Emma Has become a first girl who broke this common sense. 

(従って、すべてのフルート関係者は、小学一年生が、この曲をきちんと演奏できるなんて夢にも思ってもいませんでした。ところが、ヴィデオクリップをご覧になった方は、エマさんがこの常識を破った最初の少女になったことを理解したに相違ありません)

 

Now, Miss Emma looks like Deanna Durbin who had acted the heroine Packey in the music movie titled "101 men and one girl"( a girl in the orchestra).

(ところで、こちらのエマさん、80年前のアメリカ音楽映画、オーケストラの少女のヒロイン役を演じた、ディアナ ダービンを思い起こさせませんかねえ?ルックスではなくて、一種の雰囲気、状況の要素が、です。)

         エマさん            ディアナ ダービン

My mother used to tell that I should watch this movie and Deanna Durbin would be an unforgettable actress.

(今は亡き母は、1964年頃、中三の私に向かって、次のように話しかけて来たものでした。

あたしは、25年くらい前、まだ太平洋戦争が始まる前、浅草の封切館で実際見たの。

あんたも見た方がいいわよ。主演は、ディアナ ダービンと言ってね、凄い評判になったのよ。本当に可愛くってきっと忘れられない女優になるわよ。)と。

 

The pacific war between Japan and America ocurred at 1941.

(確かに、日本とアメリカが、戦った太平洋戦争は、1941年に起きました。)

 

 Until 1939, the relation between these two nations wasn't very bad. So, many American new movies kept on coming to Japan. At just that time , My mother practically watched "101 men and one girl" at Asakusa Tokyo. 

(1939年まで、日本とアメリカの関係は、さほど悪くはなかったのです。

従って、アメリカの新着映画は、相変わらず我が国へ入って来ていました。まさにその時、15才の洋画好きで、ゲーリー クーパーの大ファン母が、このオーケストラの少女を見たことになります。原題は、101人の男と一人に少女なんですね。)

 

 

When Japan made a alliance with Nazi Germany, Japan and America had become enemy each other. Anyway, someday 

Miss Emma will be an American flute heroine like Deanna.

(日本が、ナチドイツと同盟を結んだ時、我が国とアメリカは、敵どうしになります。

まあ、とにかくエマさんが、ディアナ ダービンのような、フルート界のアメリカンヒロインになってくれれば、いいなと期待しています。)

 

8年後のエマさんが、モーツアルトのフルートコンチェルトト長調を演奏しています。鑑賞なさりりたい方は下記をクリックしてください。

http://ameblo.jp/galwayera/entry-12189544576.html