Horowitz plays two Scarlatti sonatas

In front of my eyes, there quietly exists an old L.P record which is called"Horowitz on television".

(今、私の目の前にホロヴィッツ オン テレヴィジョンという古いLPレコードが、静かに存在しています

                    Horowitz on TV というレコード

How many times have I been listening to it ? 2500 times or more?

(私は、このレコードを今日まで、一体何時間くらい聴いて来たのだろう?2500回以上?)

 

And I guess that at least 5 million people purchased this album in the world.  There are two Scarlatti keyboard sonatas in it.

(そして、私は、全世界で少なくとも500万人くらいは、このアルバムを購入したのではないかと想像したりします。その中には、二つのスカルラッティ―の鍵盤のためのソナタが入っています。)

 

Sometimes they astonished my mind, And another time they eased my heart.

(ある時は、この演奏は私を驚かせ、またある時は,私の心を癒したのです。)

 

I used to listen to these Scarlatti sonatas by various pianists like Glenn Gould, Michelangeli and Yuja wang.

(私は、スカルラッティ―のソナタをいろいろなピアニストで聴いたものでした。例えば、グレン グールド、ミケランジェリ、そしてユジャ ワンなど。)

 

But every pianist was not able to chase Horowitz. Now I am sure that this Horowitz performance of YOUTUBE is equal to "Horowitz on Television".

(ところが、すべてのピアニストが、ホロヴィッツに追いつく事ができなかったのです。さて、今ここにあるユーチューブのホロヴィッツの演奏は、あのホロヴィッツ オン テレヴィジョンと同じと思われます。)

 

Horowitz piano sounds are so indescribably beautiful that I can't say anything..

(ところでホロヴィッツのピアノの音というものは、筆舌に尽くしがたいほど美しいので、私は何も言うことはできません。)

 

Especially, two Scarlatti sonatas in this record have become my precious treasures.

(とりわけ、二つのスカルラッティ―のソナタは、私の貴重な宝物になってしまいました。)

 

*最後に、このようなホロヴィッツの極上の演奏を聴けることは、この上ない幸せと言って言い過ぎではないと感じています。