6月のテーマ
「基本文型②」

 

 

 TODAY'S
 
LESSON

 

 

【Week 4】基本文型

◆目的語説明型

ー動詞-ing形・動詞原型

ー過去分詞

ーto 不定詞①

ーto 不定詞②

今週のReview

 

 

Opening Talk

 

 

番組冒頭(と終わり)でやり取りされる大西先生、ろーざさん、デイビットさん3人の会話の書き起こしです

 

番組中の英語での発言については、大西先生のお考えに沿って、基本的には「しっかりと耳を澄ます。それでもわからなければ気にしない。」というスタンスで取り組んでいます(ディクテーションの練習兼ねて^^)

 

もちろん、ご教示、ご指摘などもいただけたら嬉しいです!

(そもそも書き起こしを始めた理由はこちら⇒

 

 

大西先生☞O

Rozaさん☞R

Davidさん☞D

 

 

O:おはよーございます。ラジオ英会話~ハートでつかめ!英語の極意~講師の大西泰斗です。さぁ今日もがんばっていきますよ。

 

R:Hey, everyone. This is Akino Roza. Welcome to Friday's lesson. It's time to review.

 

D:Good morning. Good afternoon. Good evening. Whatever time it is, it's time for the review. I'm David Evans.

 

O:それでは早速始めていきましょう。

 

 

 

Listening Challenge

 

 

D: OK, let's review this week's dialogues.

 

R: Listen to the questions and pick which one of the three options is the correct answer.

 

D: Let's start with Monday's dialogue.

 

R: Here's the question:

 

Who did Frankie see yesterday?

 

A: A handsome student in the art class

B: A stranger who had a teddy bear

C: A teacher from the art studio

 

R: Here we go.

 

 

 

D: Moving on. Let's take a look at Tuesday's dialogue.

 

What may be Renji's problem?

 

A: He always fails to meet deadlines.

B: He can't see things clearly.

C: He struggles with his history class.

 

D: Listen up.

 

 

 

R: Next up. Wednesday's dialogue.

 

What does Yayoi need to do?

 

A: Have lunch with Jonas

B: Make a report

C: Keep a record of herself

 

R: Listen carefully.

 

 

 

D: OK, one more. Let's take a look at Thursday's dialogue.

 

Which of the following is true?

 

A: Mom likes croquettes.

B: Roxy will heat the potatoes.

C: Dad will take a test.

 

D: Here we go.

 

 

 

Say It in English

 

 

R: Here's Situation 1. Imagine this.

 

Situation 1 食事の誘いを断る

 

Coworker: Shall we go for dinner after work?

 

You:ごめんなさい。一緒に行けたらいいのだけれど。

実は、時間がないの。木曜までにリポートを完成させる必要があるのよ。金曜日はどう?

 

ラジオ英会話

 

I'm sorry. I wish I could join you.

Actually, I'm pushed for time. I need to get my report completed by Thursday. How about Friday?

 

 

ラジオ英会話

 

 

D: Now let's move on to Situation 2.

 

Situation 2 これってどういうこと?

 

Friend: What's up?

 

You:このメッセージを理解するのを手伝ってもらえるかな?彼女は僕と付き合いたいようなんだけど、とても遠回しに言っているんだ。

例えばこう。この「あなたにほかの誰ともヒロトランドに行ってもらいたくない」ってどういうこと?

 

ラジオ英会話

 

You: Can you help me understand this message? It seems like she wants to go out with me, but she's being really indirect.

Like this for example. What does this "I don't want you to go to Hiroto Land with anybody else" mean?

 

 

 

Key Sentences of The Week

 

Week 4

 

1.私は、あなたが早足に歩いているところを見ました。

2.私は明日までにそれをやり遂げる必要があります。

3.上司は私にリポートを書くように言いました。

4.私は今日、母にリラックスしてほしいのです。

 

▼▽▼▽▼▽▼▽▼▽▼▽▼▽

▽▼▽▼▽▼▽▼▽▼▽▼▽▼

▼▽▼▽▼▽▼▽▼▽▼▽▼▽

ラジオ英会話

▼▽▼▽▼▽▼▽▼▽▼▽▼▽

▽▼▽▼▽▼▽▼▽▼▽▼▽▼

▼▽▼▽▼▽▼▽▼▽▼▽▼▽

 

1. I saw you walking fast.

2. I need to get it done by tomorrow.

3. The boss told me to write a report.

4. I want Mom to relax today.

 

 

 

Ending Talk

 

 

D:Oh, well, sensei, that's um...that's a nice watch you have.

 

O:Oh, what do you mean by that? My watch is...cheap one.

 

R:Sensei, he's trying to tell you he wants to go home already.

 

O:あははははは。

 

R:もう時間だよ。

 

D: Please stop beating around the bush!

というわけで今日はこのへんで。

 

O, R, and D:Bye.

 

 

■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□

 

 

6月のレッスンが終わりました!

 

7月からのレッスンも元気に聞けるように体調整えていきましょうね^^

 

 

Stay fit, stay healthy.

 

 

Have a fantastic weekend!