100均パトロールで便利なUSBライト発見! | 三味線キャンパー昌次郎のブログ

三味線キャンパー昌次郎のブログ

自分という小さなバックパックにめいっぱい荷物をつめ込んで、見たことの景色を求めて冒険に出かけます!!

空に手の届く山頂?
月明かりに照らされた深い森の中?
汗が滴り落ちる舞台の上?

キャンプ・津軽三味線・SUP…チャレンジを続ける昌次郎の密かな記録です。


関東も梅雨入りしてしまい、今週もキャンプを見送りました…ショボーン

暇なのでセリアをぷらぷらしていると、

こんなのを見つけました。


どうやらUSBに差すとライトが点くようです。


さっそく家にあるモバイルバッテリーを繋げてみました。


おーーーっ!バッテリーがランタンになりましたひらめき電球


三脚にスマホホルダーを付けて、バッテリーを挟んでいます。




明かりの色は暖色と白があって、僕は暖色を選びました。


写真だと白く見えますが、実際はもっと暖かみのある色をしています。


そっか、よく考えたらバッテリーを吊るす必要はないですね、延長コードでライトだけ吊るします。


こんな小っこいのに十分ランタンの代わりをしてくれそうです。


これすごくいいかも〜ニコニコ


他にもコンパクト焼き網とマグネットリリーサーを買いました。


100均ってほんとすごい!、いい買い物ができましたウインク



最近マイケルにはまってます、ポーーゥ!

 

【I discovered the USB electric light that I looks comfy in Seria.】


Kanto got rainy season, so I put off to go camping.

I'm boring, so went to Seria.

And I discovered the USB electric right.

It seems to start turn on when it connect to USB.

At once, I'll try to connect it to my mobile battery.

Yey, The battery became a lantern.

I connected smartphone holder to the tripod, sandwiched the battery.

The color of light is 2 types, which a warm and a write, I choose warm.

This is such tiny, but I think it's instead of lantern.

I think that it's so good goods.

I bought other goods, which a compact grill and magnette releasers.

100 yen shop is so amazing, I could have a good shopping.


Recently, I'm into Michael jackson.