Tears in heaven/Eric Clapton

私の大好きなギタリスト。

大好きな曲。






Tears in heaven、昨日、改めて凄い歌詞だなって思いました。

Eric Claptonが4歳半で亡くなった息子さんに宛てて書いた歌です。

私は……こんな歌詞を書ける強さが欲しい。






Would you know my name if I saw you in heaven?
Would it be the same if I saw you in heaven?
I must be strong and carry on
'cause I know I don't belong here in heaven
もし天国で会っても お前は私の名前がわかるだろうか
もし天国で会っても 昔のままだろうか
私は強くいなければ 生き続けなくては
天国にいてはいけないとわかっているから


Would you hold my hand if I saw you in heaven?
Would you help me stand if I saw you in heaven?
I'll find my way through night and day
'cause I know I just can't stay here in heaven
もし天国で会ったら 手を握ってくれるだろうか
もし天国で会ったら 私を支えてくれるだろうか
昼も夜も 生きる道を探していくよ
天国にいられないことはわかっているから


Time can bring ya down
Time can bend your knees
Time can break your heart
Have ya beggin' please beggin' please
時には落胆することもある
時には跪ずいてしまうこともある
時には失望するときもある
時にはお願い お願いだからと乞うときもある


Beyond the door there's peace, I'm sure
And I know there'll be no more tears in heaven
そうだよ 扉の向こうには安らぎが待っている
わかったよ 天国にはもう涙はいらないことを


Would you know my name if I saw you in heaven?
Would it be the same if I saw you in heaven?
I must be strong and carry on
'cause I know I don't belong here in heaven
'cause I know I don't belong here in heaven
もし天国で会っても お前は私の名前がわかるだろうか
もし天国で会っても 昔のままだろうか
私は強くいなければ 生き続けなくては
天国にいてはいけないとわかっているから
天国にいてはいけないとわかっているから