Hello.  How are your three-day holidays?
I hope that you are having the nice time with this sunny climate.
湘南辻堂の英語スクール English Ivy School, teacher Rieです。
三連休、暖かい天候で良い休日を過ごされているでしょうか?

As for me, last Friday was the graduation ceremony of my eldest son.
He has just graduated from the elementary school.
私事ですが、先週金曜日は息子(長男)の卒業式でした。
この春、小学校を修了しました。

 

 
It was a beautiful day, and I was very much moved by the ceremony and so was my husband.
Six-years was both long and short.  But one person grows up just so much that I realise that he is not a small boy any more.
晴れやかな日で、主人と一緒に出席し、とても感動しました。
六年間は長くもあり、短くもあり・・・
一人の人間がめまぐるしく成長して、もう小さな男の子ではないんだなと実感しました。

I was made mum first with this child, and so I am also twelve years of it going through with him.
私を初めて母にしてくれた子で、だから彼と同じ期間の(ママ)十二才でもあって。

Like friends and people we meet in life, I feel that families; children and parents also encounter each other.  And that makes me feel really grateful.
人生の内で友人や色々な方に出会うように、家族・親と子も一つの出会いじゃないかなと
個人的に感じているんです。
感謝です。

 

image

 

Thank you for reading, and please enjoy your holiday.
どうぞ楽しい休日を、お過ごしください!