第135回 ホストマザーにお土産を・・・(カナダ) | Yukarinの旅行・自然・食べ物・cooking わがままブログ

Yukarinの旅行・自然・食べ物・cooking わがままブログ

I am a teacher at a private ONLINE Japanese cooking School in English. My foods are influenced by mum and grandma.
https://yutaka-22-naturalriches.jimdofree.com/

皆さまいかがおすごしでしょうか。

前回の続きです。

 

ダウンタウンでの散策を堪能したので、夕方、ホストマザーの待つバス停まで2時間かけて戻らないと行けないので早めにダウンタウンを出なくてはなりません。

しかし、バス停までの送り迎えをしてくれたホストマザーにお土産をどうしても買いたかったのですが思いついたのが、帰り際。

なんでもっと早くに思いつかなかったのでしょうか。探す時間もあまりなかったのですが、どうしてもドーナツを買ってあげたくて。なんでドーナツを買ってあげたいと思ったのか今となっては覚えていませんが(2年前のカナダ旅行を回想しながら書いてます)スカイライン駅の近くでドーナツのお店を探しましたがありませんでした。

近くにあったコーヒーショップにドーナツが置いてあるだろうと思い、(アメリカに近いカナダだからドーナツぐらいあるだろうと想像)行ってみましたがなかった。残念。

お店の人に聞くと、少し離れたところに話題のドーナツのお店があったそうですが、もう時間も無いので、このお店でブラウニーをお土産に買いました。

 

お土産のブラウニー、ホストマザーは喜んではくれたけど、もう少し早く気付いて探しに行けたらよかったな~と後悔しました。気が利かなくてごめんね。

 

そうだ!今思い出しましたけれど、遠いダウンタウンに行ったのは、スタンレーパークにも行きたかったけれど、メイプルシュガーを探しに行ったのでした。いろんなスーパーで探しましたが、ダウンタウンのお土産物屋さんでやっと見つけました。友人から頼まれていたのでどうしても探したかったのでした。

 

本日もご覧頂ありがとうございました。

 

Hi, there. How are you?

I will continue the story about traveling to Downtown by myself.

At the time I have got to leave there to go back to the bus stop my host mother is waiting, I thought I would like to buy some doughnuts for her. I do not remember why I wanted doughnuts for her, but I was looking for them. Though there seems a poplar shop around there, I have no time to visit to buy some. So, I chose a coffee shop to buy some, I imagined it would have doughnuts because Canada is like the USA where people eat a lot. But I could not.

I regret I should have noticed it before the time. I feel sorry for her.

Unfortunately, I could not.

 

Anyway, she seemed pleased to have brownies I bought for her, but I really wanted to give popular doughnuts to her.

 

Today’s lesson I learned is that Canada is Canada, which looks like the USA though.

 

Thank you for visiting my blog.