今度はビール | いまのしゅんかん

今度はビール

De 1.100 ansatte i bryggerikoncernen Carlsberg afblæser strejken og genoptager arbejdet tirsdag middag, oplyser fællestillidsmand Hans Andersen.

I stedet går man nu tilbage til forhandlingsbordet med selskabets ledelse. Beslutningen blev truffet efter et fællesmøde.

- Vi har taget den beslutning, at vi nu vil gå tilbage og prøve Carlsbergs forhandlingsmandat og se, om det rækker, siger Hans Andersen.

Strejken på bryggeriet i Fredericia har varet i 14 dage og er senest blevet suppleret af chaufførernes arbejdsnedlæggelse.

Carlsberg vil ikke ud med et overslag på, hvor meget strejken har kostet på bundlinjen indtil nu. Kun én ting er sikkert - det er dyrt, siger bryggeriets kommunikationsdirektør Jens Bekke.

 

最近、スーパーでもカフェでも徐々にビールが入手しにくくなっているなぁと思ったら、カールスベアがストライキだったそうで、まさか社内で3本以上ビールを飲むのが禁じられたことでまだ続いているのかと思ったら、この春のベア闘争で4%アップに不満があるとしてストライキが起きたとのこと。 

この時勢でも4%に不満なんですか、、と思ってしまったが。

一か月続いた保育士のストライキや、2度も3週間以上生ゴミが回収されなかった経験から、もっと続くことを一応覚悟していたが、今朝終結したそうである。

 

わたしはワインを含む甘いお酒よりも、ビールが好きで、冬にビールで体が冷えて2日間熱が出たことにも懲りず、また暖かくなってきたからとまた飲んでいる。しかもTuborgが大好きである。ビールは体にあまりよくないし太るので一日一本に抑えるようにしているが。

だから、ストライキで、わたしのささやかな楽しみも奪われるのか、、と思っていたが、とりあえず終結してくれて何よりである。

中にはまとめがいをしていたデンマーク人も結構いたそうで、それも在庫がなくなる一因でもあったそうな。ビール好きなデンマーク人も多いと思う。

700mlのグラスでビールが出てくるようなドイツにはかなわないが。ドイツで開催されているアイスホッケー世界選手権で、観客がジョッキでビールを飲みながら観戦しているのをみて、さすがドイツと思った。