初めて千葉ファーマーズ親年会2024に参加しました。パリから一時帰国されている、共著者でもある 山下 朝史 氏と千葉で再会することができました!この貴重な機会は共著者としての縁が叶えてくれました。

 

 

千葉の農家の方々が作る、味わい深いお野菜たちを堪能!🥦🥬🍅

しかし、この日一番の収穫は、農業界の繋がりとそのリアルを少しだけですが垣間見ることができたことでした。今のファーマーはスタイリッシュで、話術も素晴らしい印象を受けました。😊

 

鮮やかな風味と色合いを持つ野菜たち

 

山下朝史氏が行う締めくくりの講演

 

山下アカデミーの原案を紹介するパンフレット

 

<おまけ>

 

海浜幕張駅前に現れた、ジオラマ的なSphereのオブジェ!

 

ちなみにこちらがラスベガスのSphere

<スケールは違うものの...>

 

 

<Chiba Farmers' Annual Gathering 2024> A Memorable Experience

I had my first experience participating in the Chiba Farmers' Annual Gathering 2024. It was a delightful reunion in Chiba with Asafumi Yamashita, who is currently visiting from Paris and also my co-author! This unique opportunity was made possible through our connection as co-authors.

I had the pleasure of tasting the flavorful vegetables produced by the farmers of Chiba. But the real highlight of the day was getting a glimpse into the real connections within the agricultural world, even if it was just a little. The farmers of today left an impression on me as stylish and eloquent.