“You can write well, Otemo-chan.”

“Haven’t you known that, Hina!”

Two girls were having their little drinking party. Otem-chan was writing her blog, sometimes with the help of Hina’s suggestion.

 

He fell in love with so prestigious lady, or which to rise or fall, only for her irreparable disappointment.

He fell in love with so remarkably beautiful lady, or which to rise or fall, only for her irreparable disappointment.

He fell in love with so devoted lady to her social role, or which to rise or fall, only for her irreparable disappointment.

He fell in love with a girl of so clear but a bit slow answering, or which to rise or fall, only this time for slap-stick counter attack.

He fell in love with so naïve and innocent girl, or which to rise or fall, only for her eye- opening disappointment and resilience.

He got the penalty of fate at last.

 

“I know he was also sure to do the same thing, whenever he met any type of these girls.”

“Sure. We know such ridiculous fantasy of guys about their attractiveness, though they are really too rigid and only faithful in their own strange mission incomprehensive for us, senselessly self-righteous, and look plainly unattractive.”

 

Two girls laughed loud rapturously, making some gesture of punching in the air.

Spector had been long out of touch with his girl-friend, for some researching and writing with no clear purpose and reward.

 

Later, Spector said to Otemo-chan solely

“Because I love this country where I dreamed we could live and shine together.”

 

Still later, Spector could known as the introducer of Japanese culture so so. But who could predict that his girl-friend’s old blog would often be mentioned as the authorized source about what kind of man he was in his young days, full of her best friend’s proofless tattles.

 

 

 

(大意)

「あんた文章うまいね。オテモちゃん。」

「知らなかったのかい?ヒナ」

二人はちょいとした飲み会の最中でした。オテモちゃんはブログを書いて、ヒナがちょいちょい口を出していました。

 

その男は高貴な女性と恋に落ち、いやさ落ちれば上がり、上がれば落ちる、結局取り返しのつかない失望を残しました。

その男は際立って美しい女性と恋に落ち、いやさ落ちれば上がり、上がれば落ちる,結局取り返しのつかない失望を残しました。

その男は使命に燃える女性と恋に落ち、いやさ落ちれば上がり、上がれば落ちる、結局取り返しのつかない失望を残しました。

その男はハッキリとした、しかし間延びした返事をする女性と恋に落ち、いやさ落ちれば上がり、上がれはい~と撃退されました。

その男は無邪気でひたむきな少女と恋に落ち、いやさ落ちるは落ちる、落ちても上がる、結局失望させましたが、少女はそれで目が覚めてがんばりました。

結局、こいつには罰が下りました。

 

「こん中の誰かと出会ったらさ、どうせ同んなじことしてるわよ、あいつら。」

「そうさ。男って、自分によっぽどミリキがあんとでも思ってんのかね。堅物でさ、妙なことにだけ真面目でさ、あたしらにゃ何のことだか分からないけど、自分がやらなきゃみたいに真剣ぶって、だっせえくせしやがって。」

 

二人はゲタゲタ笑って、宙にパンチをかましました。

Spectorはもう随分長いことオテモちゃんと連絡を取っていませんでした。理由もハッキリさせず、報酬もなく、何かを調べて文章にしていました。

 

後になって、Spectorはオテモちゃんに真面目な顔をして言いました。

「ぼくはこの国が好きなんだ。この国で君と共に生きて輝きたかった。」

 

もっと後になって、Spectorは日本文化の紹介者として認められるようになりました。しかし、オテモちゃんが書いた古いブログが、この男の若き日の人となりをありのままに描いたものだと思われるとは、誰が予想したでしょう。しかもヒナの根拠薄弱な妄想がかなり入っています。

 

 

 

 

(所感)

昔から

「何とかは試案の他」

とは言いますが

今はみんながまっしぐら

「損な人」が懐かしいダス