008 - もうすぐ。 | あなたが励ましてくれるから、私以上の私になれる
今は8月5日、夜8時2分です。

本当にお久しぶりに更新出来なくてすみませんでした。実は、私のパソコンが壊れてしまったので、ブログを書けませんでした。しかも、アルバイトもクラスもあるし、今までとても忙しかったです。でも、来週期末試験を受けるので、頑張ります~

まずはペタをくれてコメントを書いた皆さんに、ありがとうございます。私のブログはあまり面白くないと思っているので、ペタやコメントをもらった時、びっくりして嬉しくなります。しかし、アメーバのペタ帳が全部のペタを蓄えませんね。前のペタをくれた皆さんはもう見えません。でも、ありがとうございます。そして、みなさん、まいさん、めがねさん、コメントを書いてくれてありがとうございます。はじめましてとよろしくおねがいしますね。

そう言えば、みなさんとめがねさんはアメブロのモバイル版について書きましたね。私はアメリカに住んでいるので、モバイル版を使えるかな・・・?

あまり分かりませんが、このリンクを見つけました。

携帯電話からの利用はできますか?

日本の携帯電話を持っていないので、たぶん出来ませんね・・・すみません!

話は変わりますが、今日は私の弟の誕生日です。プレゼントをあげたいと思いますが、欲しい物などが分からないし、お金だけをあげるのはいいかな・・・?まぁ、彼は自分に好きな物を買えるので、大丈夫でしょう。

最後の書きたいことはJLPT(日本語能力試験)です!登録はもう始まりますが、最初に私は日本語の先生と話したいです。四つのレベルの中に、どれを受けるといいでしょうか。私にとってレベル4は易しすぎるかもしれないので、レベル3かレベル2のほうがいいと思います。頑張ります~!

いや・・・今回はちょっと長くなりますね。たぶん間違えがたくさんありますが、構わないで下さいね。

では、またね!

☆*゚ ゜゚*☆*゚ ゜゚*☆

Now it's August 5th, 8:02 at night.

I apologize that it has really been a while that I haven't updated. Actually, my personal computer crashed, so I wasn't able to write in my blog. Not to mention, I had a part-time job and class too, so I've been very busy up until now. But, I'm going to take my final exam next week, so I'll do my best~

First of all, to everyone who gave me peta and wrote me comments, thank you very much. I didn't think my blog was very interesting, so when I received the peta and comments, I was surprised and became happy. However, Ameba's Peta Book doesn't save all of the petas, does it? I can no longer see everyone who gave me petas before. But, thank you very much. And, Mina-san, Mai-san, Megane-san, thank you very much for writing comments to me. Hajimemashite and yoroshiku onegaishimasu ne.

Which reminds me, Mina-san and Megane-san, you've written about the mobile version, right? I live in America, so I wonder if I can use the mobile version...?

I don't really understand it, but I found this link.

携帯電話からの利用はできますか?

I don't have a Japanese cell phone, so I probably can't ne... I'm sorry!

I'm changing the subject, but today is my younger brother's birthday. I want to give him a present, but I don't know what he wants, so I wonder if it's okay to just give him money...? Well, he will be able to buy what he likes, so it'll be okay right?

The last thing I want to write about is the JLPT (Japanese Language Proficiency Test)! The registration has already started, but I want to talk with my Japanese teacher first. Among the four levels, which one should I take? Level 4 might be too easy for me, so I think Level 3 or Level 2 is better. I'll do my best~!

Iya... this time has gotten a bit long, hasn't it? There are probably a lot of mistakes, but please don't mind them.

Well then, see you again!