006 - 今日はいい天気! | あなたが励ましてくれるから、私以上の私になれる
今は6月14日午後1時50分です。

今日太陽が出ました!いい感じです~ 最近黒い雲がいっぱいあって、空が暗くて、寒くて、雨もちょっと降りました。でも、今暖かい太陽や白い雲が見えられるので、嬉しいです。

実は、先週私は忙しかったので、二人のお誕生日はもう経ちました。それで、遅くなりましたが、お誕生日おめでとうございました:

津田健次郎さん (6月11日 - テニプリの乾貞治の声優)
荒木宏文さん (6月14日 - テニミュの2代目乾貞治役)

まぁ、日本にはもう15日ですね。

そして、昨日中華街に行きました。あそこの図書館が本を売ったので、父は買いに行きました。彼は中国語の小説が大好きです。私は日本語を練習するため、日本語の小説を買いたいです。実は、5月30日に他の図書館に行って、20冊ぐらいを買いました。小さい本なので、ハンドバッグに入れられます。でも、垂直な字にまだ慣れていません。

あ、そういえば、昨日リトル・トーキョー(小東京)も行きました。紀伊國屋書店に行って、「日本語能力試験」についての本を買うつもりでしたが、本が高かったです。一冊は20~30ドル・・・すごいです。

試験は12月ですね。何か考えます。

またね。

☆*゚ ゜゚*☆*゚ ゜゚*☆

Now it's June 14th, 1:50pm.

The sun came out today! It feels good~ Recently there were a lot of black clouds, the sky was dark, it was cold, and it rained a little too. But the warm sun and the white clouds can be seen right now, so I'm glad.

Actually, I was busy last week, so the birthdays of two people have already passed. Therefore, even though it's late, happy birthday:

Tsuda Kenjirou-san (June 11th - the voice actor of Tenipuri's Inui Sadaharu)
Araki Hirofumi-san (June 14th - the role of 2nd cast Inui Sadaharu in Tenimyu)

Well, it's already the 15th in Japan, isn't it?

And yesterday, I went to Chinatown. The library there was selling books, so my dad went to buy them. He loves Chinese novels. In order for me to practice Japanese, I want to buy Japanese novels. Actually, on May 30th, I went to another library and bought about 20 books. They are tiny books, so I can put them in my handbag. But, I'm still not used to the vertical words.

Ah, which reminds me, I also went to Little Tokyo yesterday. I went to Kinokuniya Bookstore and planned to buy books about the "Japanese Language Proficiency Test," but the books were expensive. One book is 20~30 dollars... it's amazing.

The test is in December, isn't it? I'll think of something.

See you again ne.