Smells Like Teen Spirit | Deity Clique

Deity Clique

You know, art is thousands of mistakes corrected.

Smells Like Teen Spirit - Nirvana

[Verse 1]
Load up on guns, bring your friends
It's fun to lose and to pretend
She's over-bored and self-assured
Oh no, I know a dirty word
銃をどっさり持って友達を連れてきなよ
敗者になるも偽るのも一興さ
彼女は退屈過ぎで人格強すぎ
ちょっと汚い言葉吐いたかな

[Pre-Chorus]
Hello, hello, hello, how low
Hello, hello, hello, how low
Hello, hello, hello, how low
Hello, hello, hello
ハローハローハローどんなけ低い
ハローハローハローどんなけ低い
ハローハローハローどんなけ低い
ハローハローハロー

[Chorus]
With the lights out, it's less dangerous
Here we are now, entertain us
I feel stupid and contagious
Here we are now, entertain us
A mulatto, an albino
A mosquito, my libido
明かりを消せば余り危険じゃない
さあ、俺ら来たよ、楽しませて
俺はアホさ感染するのさ
さあ、俺ら来たよ、楽しませて
混血で、アルビノで
これっぽちで、俺のリビドー

[Post-Chorus]
Yeah, hey, yay

[Verse 2]
I'm worse at what I do best
And for this gift, I feel blessed
Our little group has always been
And always will until the end
最高にやったってまともとは言われない
そのおかげで祝福されてるのさ
俺らマイナーはいつも一緒
最後までずっとさ


[Pre-Chorus]
Hello, hello, hello, how low
Hello, hello, hello, how low
Hello, hello, hello, how low
Hello, hello, hello
ハローハローハローどんなけ低い
ハローハローハローどんなけ低い
ハローハローハローどんなけ低い
ハローハローハロー

[Chorus]
With the lights out, it's less dangerous
Here we are now, entertain us
I feel stupid and contagious
Here we are now, entertain us
A mulatto, an albino
A mosquito, my libido
明かりを消せば余り危険じゃない
さあ、俺ら来たよ、楽しませて
俺はアホさ伝染するのさ
さあ、俺ら来たよ、楽しませて
混血で、アルビノで
これっぽちで、俺のリビドー

[Post-Chorus]
Yeah, hey, yay

[Verse 3]
And I forget just why I taste
Oh yeah, I guess it makes me smile
I found it hard, it's hard to find
Oh well, whatever, never mind
で、なんで薬をやってるのかも忘れちまった
そうだ、笑わしてくれるからだよ
それを分かるのが難しいって分かるのは難しい
まあいい、何にしろ、気になさんな

[Pre-Chorus]
Hello, hello, hello, how low
Hello, hello, hello, how low
Hello, hello, hello, how low
Hello, hello, hello
ハローハローハローどんなけ低い
ハローハローハローどんなけ低い
ハローハローハローどんなけ低い
ハローハローハロー

[Chorus]
With the lights out, it's less dangerous
Here we are now, entertain us
I feel stupid and contagious
Here we are now, entertain us
A mulatto, an albino
A mosquito, my libido
明かりを消せば余り危険じゃない
さあ、俺ら来たよ、楽しませて
俺はアホさ感染するのさ
さあ、俺ら来たよ、楽しませて
混血で、アルビノで
これっぽちで、俺のリビドー

[Outro]
A denial, a denial
A denial, a denial
A denial, a denial
A denial, a denial
A denial
否定、自己否定?
いや自己肯定のための否定さ
鬱病患者でも最終的には自己肯定さ
死ぬときでさえ自己肯定さ
だから否定してみなよ
自分自身を否定してみなよ
否定しなよ
全部を否定しなよ
やべー勝手に作ってる?
完全否定してみなよ

 

拙訳

 

 

知ってた?ドイツでは刑務所から逃走するのさえ法律違反ではないんだって。警察から逃げたきゃ逃げるも、憲法で保障された自由の権利なんだってさ。

一方日本では、中学生が宿題を忘れたら…と学校教師が怖くて強迫観念で完全フリーズ。