Heroes | Deity Clique

Deity Clique

You know, art is thousands of mistakes corrected.






Heroes/ David Bowie

I, I will be king
And you, you will be queen
Though nothing, will drive them away
We can beat them, just for one day
We can be heroes, just for one day
僕は、僕はキングになれるさ
君は、君はクイーンになれる
何もあいつらを追い払えないだろうけど
僕ら少なくとも一日はそれを打ち破ることが出来る
僕ら少なくとも一日はヒーローでいられる

And you, you can be mean
And I, I'll drink all the time
'Cause we're lovers, and that is a fact
Yes we're lovers, and that is that
そして君、君は下品にだってなれる
そして僕、僕は四六時中飲んだくれる
だって僕ら恋人だし、それが事実だし
そう僕ら恋人で、それはそれだし

Though nothing, will keep us together
We could steal time, just for one day
We can be heroes, forever and ever
What'd you say?
僕らを守ってくれるものなど何もないけど
僕ら時間を盗むのさ、少なくとも一日は
そしてずっと永遠にヒーローでいられる
君はどう思う?

I, I wish you could swim
Like the dolphins, like dolphins can swim
Though nothing, nothing will keep us together
We can beat them, forever and ever
Oh we can be heroes, just for one day
僕は、僕は泳げたらなって思うぽ
イルカのように、まるでイルカが泳ぐように
僕らを守ってくれるものなど何もないけど
僕らそれを打ち破ることが出来る、永遠に
そう、僕ら少なくとも一日はヒーローでいられる

I, I will be king
And you, you will be queen
Though nothing will drive them away
We can be heroes, just for one day
We can be us, just for one day
僕は、僕はキングになれるさ
君は、君はクイーンになれる
何もあいつらを追い払えないだろうけど
僕ら少なくとも一日はそれを打ち破ることが出来る
僕ら少なくとも一日はヒーローでいられる

I, I can remember (I remember)
Standing, by the wall (by the wall)
And the guns, shot above our heads (over our heads)
And we kissed, as though nothing could fall (nothing could fall)
And the shame, was on the other side
Oh we can beat them, forever and ever
Then we could be heroes, just for one day
僕は、僕は思い出すのさ
壁のすぐそばに立っているときのことを
そして銃が、僕らの頭上で撃たれ
そして僕らキスした、何もなかったかのように
恥じるのは向こうの連中だよ
そう僕ら打ち壊したんだよ、永遠に
そして僕らヒーローになれた、少なくとも一日は

We can be heroes
We can be heroes
We can be heroes
Just for one day
We can be heroes
僕らヒーローでいられる
僕らヒーローでいられる
僕らヒーローでいられる
少なくとも一日は
僕らヒーローでいられる

We're nothing, and nothing will help us
Maybe we're lying, then you better not stay
But we could be safer, just for one day
Oh-oh-oh-ohh, oh-oh-oh-ohh, just for one day
僕らは何者でもない、そして何も僕らを助けてはくれない
多分僕らは横たわっている、だから君は立ち止まらないほうがいい
でも僕らは安全でいられた、少なくとも一日は
少なくとも一日は

拙訳