前回の記事の続きです。

 

 

Leg Locks vs Upper Body Submissions:足関節VS上体へのサブミッション

 

In Danaher’s study of leg locks, he had several realizations. First, was that the upper body submissions of Brazilian Jiu-Jitsu were always based on the notions of positional control. Meaning, submissions were based on the position you were in, where you would have to stabilize yourself first before executing the submission. Leg locks, on the other hand, were seen as spontaneous attacks with far less emphasis on control than what you saw on the upper body. This resulted in leg locks being an unsustainable form of attack, it was either hit or miss. Thus, Danaher took it upon himself to study ways to control the leg attack positions for periods of time.

 

ダナハーは足関節の研究の中で彼はいくつかの気づきを得ました。一つ目はBJJにおける上体へのサブミッションは常にポジションコントロールの観念に基づいていることです。つまりサブミッションはあなたがいるポジションに基づいていることを意味しており、またそのためサブミッションを実行する前には自分自身を固定せねばなりません。一方足関節は上体に見られるものよりもはるかにコントロールに重点を置かない、偶発的な攻撃であるとみられていました。この結果、足関節自体が当たるか外れるかの不安定な形の攻撃となりました。このようなことからダナハーは一定期間の間、レッグアタックポジションのコントロール方法の研究を自らに課しました。

 

 

Multiple Ashi Garami Based Attacks :数多くのアシガラミベースの攻撃

 

 

 

 

In Danaher’s study of leg and hip control, he began gradually linking attacks and positions into a system of their own. Eventually, this study would become the foundation of his leg lock system. “We all use many variations of Ashi Garami because our mechanism of control to lock our body to our opponent’s hips. Once the hips are controlled, we can maintain the position and attack with numerous leg locks over a period of time,” explains Danaher. “Once this insight was made, I fashioned a system to overcome the typical problems, counters, defenses that people came up with and in time it became a fully fledged system.”

 

足と腰のコントロールに関するダナハーの研究において、彼は徐々に攻撃とポジションとを独自のシステムの中で結びつけ始めました。ついにはこの研究はダナハーの足関節体系の基礎となりました。「私たちの身体と相手の腰とを結びつけるコントロールのメカニズムのため、私たち全員が多くの種類のアシガラミを使います。ひとたび腰がコントロールされれば、我々はポジションを維持でき、一定期間いくつもの足関節によって攻撃することができます。」ダナハーは説明します。「ひとたびこの洞察が作られたとき、私は人々が思いついた典型的な問題やカウンター、ディフェンスを克服するためのシステムを作り上げ、それは成熟したシステムになりました。」 

 

 

Today, Danaher and his Death Squad are at the forefront of the leg lock game. Because of his innovations of the system, he was able to create an effective system of attacks that  “opponents could know what was happening, know the standard counters, and still be crushed from any position”. Are the Danaher Death Squad members ninjas? Has Danaher come up with the perfect antidote to any game plan? Perhaps someone has to find their own system of attacks that would be able to nullify Danaher’s. Until that day comes, the Danaher Death Squad will continue to reign supreme.

 

今日において、ダナハーと彼のデススクワッドはレッグロックゲームの最前線にいます。彼のシステム改革のおかげで彼は、相手が何が起こっているのかを知り、標準的なカウンターを知っていたとしても、いかなるポジションからでも相手が叩きのめされる効果的なシステムを作ることができました。DDSのメンバーは忍者なのでしょうか?ダナハーはあらゆるゲームプランに対して完璧な対抗策を思いついているのでしょうか?もしかすると、誰かがダナハーのシステムを無効化しうる攻撃システムを作らなくてはならないのかもしれません。その日が来るまで、DDSはトップに君臨し続けるでしょう。 

 

 

 

 

2019年の記事です。DDSは解散しましたが、ダナハーらNEW WAVEは未だにグラップリング界のトップであり続けています。

「身体と相手の腰とを固定する」というのがしっくりしません。ダナハー以前の足関節がわからないのでそういうものなのかと思って訳しておりました。

ダナハーの足関節体系に詳しい方、教えてくださいますと助かります。

 

Leglocks: Enter The System by John Danaher – BJJ Fanatics

 

ダナハーの足関節買おうかな。バックコントロールとどっち買おうか迷っています。