【 Sk8er Boi 和訳 】

 

 

 

 

 

Avril Lavigne

Sk8er Boi

スケーター・ボーイ

 

 

He was a boy, She was a girl.

彼は普通の男の子 彼女も普通の女の子

 

Can I make it any more obvious ?

この話を もっと明確にイメージできる?

 

He was a punk, She did ballet.

彼はパンクでした 彼女はバレエをしていました

 

What more can I say ?

これ以上 説明することなんてないでしょ?

 

 

He wanted her, She’d never tell.

彼は彼女が好きでした 彼女も口には出せませんでしたが

 

Secretly, She wanted him as well.

密かに彼のことが好きでした

 

But all of her friends stuck up their nose.

しかし彼女の友人たちは 彼等の関係を鼻で笑っていました

 

They had a problem with baggy clothes.

友人の皆は 彼のルーズな服装に問題を感じていました

 

 

He was a sk8er boi, She said see you later, Boy.

彼はスケーター・ボーイだった 彼女は またねと 彼に

 

He wasn’t good enough for her.

彼女は 彼にとっての高嶺の花でした

 

She had a pretty face, But her head was up in space.

彼女は可愛い顔をしていました 彼女の意識は宇宙に上がっていました

 

She needed to come back down to earth.

彼女は 地球に戻ってくる必要がありました

 

 

 

 

Five years from now, She sits at home.

この話から五年後 彼女は家でくつろいでいました

 

Feeding the baby, She’s all alone.

彼女の赤ちゃんに食事を与えていて 彼女は一人ぼっち

 

She turns on TV, Guess who she sees ?

彼女はテレビを点けて 誰を見たと思う?

 

Sk8er boi rockin’ up MTV.

MTVでロックしている彼を見たの

 

 

She calls up her friends, They already know.

彼女は皆を呼んだの 友人の皆はすでに知っていた

 

And they’ve all got tickets to see his show.

皆は すでに彼のショーを見るためのチケットを持っていた

 

She tags along and stands in the crowd.

彼女は名札をつけて 今は彼の大勢のファンの中に立っている

 

Looks up at the man that she turned down.

昔 彼女が振った彼を 今では見上げている

 

 

He was a sk8er boi, She said see you later, Boy.

彼はスケーター・ボーイだった 彼女は またねと 彼に

 

He wasn’t good enough for her.

彼女は 彼にとっての高嶺の花でした

 

Now he’s a superstar, Slammin’ on his guiter.

今では 彼はスーパースター 彼のギターは最高にカッコイイ

 

Does your pretty face see what he’s worth ?

アナタの可愛らしい顔には 彼の価値を見抜けていましたか?

 

 

He was a sk8er boi, She said see you later, Boy.

彼はスケーター・ボーイだった 彼女は またねと 彼に

 

He wasn’t good enough for her.

彼女は 彼にとっての高嶺の花でした

 

Now he’s a superstar, Slammin’ on his guiter.

今では 彼はスーパースター 彼のギターは最高にカッコイイ

 

Does your pretty face see what he’s worth ?

アナタの可愛らしい顔には 彼の価値を見抜けていましたか?

 

 

 

 

Sorry girl, But you missed out.

残念な女の子 アナタは彼を逃してしまったの

 

Well tough luck, That boy’s mine now.

後は頑張ってね 今では彼は私のもの

 

We are more than just good friends.

私たちの関係は 単なるお友達の関係ではないの

 

This is how the story ends.

これが この物語のエンディング

 

 

Too bad that you couldn’t see.

アナタに この夢が見れなかったことは 残念な結果

 

I see the man that boy could be.

私には その少年が将来成功する可能性のある男だと見破れる

 

There is more than meets the eye.

そこには この眼に見える以上のものがある

 

I see the soul that is inside.

私には その人に宿る魂を見抜くことができるの

 

 

 

 

He’s just a boy, And I’m just a girl.

彼はごく普通の男の子 私もごく普通の女の子

 

Can I make it any more obvious ?

この話を もっと明確にイメージできる?

 

We are in love, Haven’t you heard ?

私たち今 恋愛中なの アナタは聞いていないのかな?

 

How we rock each other’s world ?

どうやって お互いの世界を揺さぶり続けているのだと思う?

 

 

I’m with the sk8er boi, I said see you later, Boy.

私はアナタが振った彼と一緒 私は またねと 彼に

 

I’ll be backstage after the show.

私は彼のライブの後に その舞台裏へ

 

I’ll be at a studio, Singin’ the song we wrote.

私はスタジオにいて 私たちが書いた歌を歌うの

 

About a girl you used to know.

アナタが知っていた女の子についての歌

 

 

I’m with the sk8er boi, I said see you later, Boy.

私はアナタが振った彼と一緒 私は またねと 彼に

 

I’ll be backstage after the show.

私は彼のライブの後に その舞台裏へ

 

I’ll be at a studio, Singin’ the song we wrote.

私はスタジオにいて 私たちが書いた歌を歌うの

 

About a girl you used to know.

アナタが知っていた女の子についての歌

 

 

【 Avril Lavigne Let Go 】

【 Sk8er Boi からの引用 】

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、男性アーティストの目次のページに移動ことができます。