【 7 Lost In The Supermarket 和訳 】

 

 

 

 

 

The Clash

Lost In The Supermarket

あのスーパーマーケットで失くしたもの

 

 

I’m all lost in the supermarket.

俺は あのスーパーマーケットで全てを見失った

 

I can no longer shop happily.

俺は 長く楽しい買い物ができなくなったよ

 

I came in here for that special offer.

俺は 待ち人を求める店内放送のため ここにやって来た

 

Guaranteed personality.

信頼できる人柄を求めて

 

 

 

I wasn’t born,

俺が 倒れ込むほどまでに

 

So much as I fell out.

僕が 生まれていないだけ

 

Nobody seemed to notice me.

誰も 僕に気付いていないように見えました

 

We had a hedge back home in the suburb.

僕たちは 街の郊外に 生垣のある家を所有していたよ

 

Over which I never could see.

僕には その景色を拝むことさえできなかった

 

 

I heard the people who lived on the ceiling.

僕には この世界の天井に住む人々の声が聴こえてきたよ

 

Scream and fight most scarily.

叫び声と この上なく恐ろしい闘い

 

Hearing that noise was my first ever feeling.

聴いたこともないような 初めての感覚

 

That’s how it’s been all around me.

僕にとっては 周りの存在の全てが そんな感じさ

 

 

I’m all lost in the supermarket.

僕は あのスーパーマーケットで全てを見失った

 

I can no longer shop happily.

僕は 長く楽しい買い物ができなくなりました

 

I came in here for that special offer.

僕は 待ち人を求める店内放送のため ここにやって来た

 

A guaranteed personality.

信頼できる人柄の持ち主を求めて

 

 

 

I’m all tuned in, I see all the programs.

俺は全てを受け入れ この世の真理を眺めている

 

I save coupons from packets of tea.

俺は 茶封筒からクーポン券を貯めている

 

I’ve got my giant hit discotheque album.

俺は 大ヒットのディスコアルバムで成功を収めてきたよ

 

I empty a bottle, I feel a bit free.

今 そのボトルを空にして 少しばかりの自由を感じている

 

 

The kids in the halls and the pipes in the walls.

世界中の広場の子供達と この世界の壁を伝うパイプの数々

 

Make me noises for company.

親しい仲間たちのために 俺にもっと騒がせてくれ

 

Long distance callers make long distance calls.

長距離通話には 長距離電話が必要になる

 

And the silence makes me lonely.

そして その沈黙が 俺を孤独にさせる

 

 

I’m all lost in the supermarket.

俺は あのスーパーマーケットで全てを見失った

 

I can no longer shop happily.

俺は 長く楽しい買い物ができなくなったよ

 

I came in here for that special offer.

俺は 待ち人を求める店内放送のため ここにやって来た

 

Guaranteed personality.

信頼できる人柄を求めて

 

It’s not here.

俺の待ち人は ここには存在しない

 

It disappear.

僕の待ち人が 消えてゆく

 

 

 

I’m all lost in the supermarket.

俺は あのスーパーマーケットで全てを見失った

 

I can no longer shop happily.

俺は 長く楽しい買い物ができなくなったよ

 

I came in here for that special offer.

俺は 待ち人を求める店内放送のため ここにやって来た

 

Guaranteed personality.

信頼できる人柄を求めて

 

 

I’m all lost in the supermarket.

僕は あのスーパーマーケットで全てを見失った

 

I can no longer shop happily.

僕は 長く楽しい買い物ができなくなりました

 

I came in here for that special offer.

僕は 待ち人を求める店内放送のため ここにやって来た

 

Guaranteed personality.

信頼できる人柄を求めて

 

 

 

I’m all lost,

全てを失った

 

I’m all lost in the supermarket.

俺は あのスーパーマーケットで全てを見失った

 

I’m all lost,

全てを失った

 

I can no longer shop happily.

俺は 長く楽しい買い物ができなくなったよ

 

I’m all lost,

全てを失った

 

I came in here for that special offer.

俺は 待ち人を求める店内放送のため ここにやって来た

 

Guaranteed personality.

信頼できる人柄を求めて

 

 

I’m all lost,

全てを失った

 

I’m all lost in the supermarket.

僕は あのスーパーマーケットで全てを見失った

 

I’m all lost,

全てを失った

 

I can no longer shop happily.

僕は 長く楽しい買い物ができなくなりました

 

I’m all lost,

全てを失った

 

I came in here for that special offer.

僕は 待ち人を求める店内放送のため ここにやって来た

 

Guaranteed personality.

信頼できる人柄を求めて

 

 

 

I’m all lost in the supermarket.

俺は あのスーパーマーケットで全てを見失った

 

I can no longer shop happily.

俺は 長く楽しい買い物ができなくなったよ

 

I came in here for that special offer.

俺は 待ち人を求める店内放送のため ここにやって来た

 

Guaranteed personality.

信頼できる人柄を求めて

 

All lost.

全てを見失った

 

I’m all lost.

俺は 全てを見失った

 

 

I’m all lost.

僕は 全てを見失った

 

I’m all lost in the supermarket.

僕は あのスーパーマーケットで全てを見失った

 

I can no longer shop happily.

僕は 長く楽しい買い物ができなくなりました

 

I came in here for that special offer.

僕は 待ち人を求める店内放送のため ここにやって来た

 

Guaranteed personality.

信頼できる人柄を求めて

 

 

【 The Clash London Calling 】

【 Lost In The Supermarket からの引用 】

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、3大パンクロックの目次に移動ことができます。