【 8 Best Day Of My Life 和訳 】

 

 

 

 

 

Simple Plan

Best Day Of My Life

僕の人生の最高の瞬間

 

 

How many good things in my life have I missed out on.

僕の人生において どれほど多くの貴重な瞬間を逃してきたのか

 

But not appreciated what I’ve got.

僕が得てきたものとは それほど評価されていなかった

 

Sometimes it’s hard to see,

時々 それがどんな存在であるのか

 

Your lucky break for what it is.

自分の奇跡的な休暇から見極めることも難しかった

 

By only focusing on what it’s not.

そういうものではないということにだけ 焦点を合わせて

 

 

But now I’m starting to see.

しかし僕には今 それが視え始めている

 

That my happiness has always been up to me.

僕の幸せとは常に 僕に委ねられているということ

 

And now I’m starting to see.

そして僕には今 それが視え始めている

 

That I’ve already got what I need.

僕に必要なものとは すでに僕が手にしているものの中に

 

 

Today, I’ll live like my glass is half full.

今日も 僕のグラスが半分だけ満たされた状態で生きている

 

There’s light at the end of the tunnel.

このトンネルを抜けた先には 必ず光が存在する

 

There’s always a blessing in disguise.

そこには姿を変えた祝福が 必ず待っている

 

Or by your side.

キミ達のすぐ傍にだって

 

 

And I, I’m on the top of the world.

そして僕は今 この世界の頂点に立っている

 

I’m holding my chin up high.

顎を引いて 眼差しを高く掲げて

 

‘Cause I’m livin’ every day.

僕は毎日を精一杯生きているのだから

 

Like it’s the best fuckin’ day of my life.

この瞬間こそ 僕の人生における最高の日のようだ

 

 

 

It’s time to stop with all the judging by comparison.

他人との比較による判断を 全部やめるときが来たよ

 

There’s always someone who’s got so much more.

常にこの世界では より多くのものを持つ者が存在する

 

So what’s the point of tryna keep up with it anyway ?

結局つまらないプライドを抱き続ける人生に 何の意味があるのか?

 

Just live your life instead of keeping score.

他人からの評価を求めるのではなく 自分の人生を生きよう

 

 

‘Cause now I’m starting to see.

僕には今 それが視え始めているのだから

 

That my happiness has always been up to me.

僕の幸せとは常に 僕に委ねられているということ

 

And now I’m starting to see.

そして僕には今 それが視え始めている

 

That I’ve already got what I need.

僕に必要なものとは すでに僕が手にしているものの中に

 

 

Today, I’ll live like my glass is half full.

今日も 僕のグラスが半分だけ満たされた状態で生きている

 

There’s light at the end of the tunnel.

このトンネルを抜けた先には 必ず光が存在する

 

There’s always a blessing in disguise.

そこには姿を変えた祝福が 必ず待っている

 

Or by your side.

キミ達のすぐ傍にだって

 

 

And I, I’m on the top of the world.

そして僕は今 この世界の頂点に立っている

 

I’m holding my chin up high.

顎を引いて 眼差しを高く掲げて

 

‘Cause I’m livin’ every day.

僕は毎日を精一杯生きているのだから

 

Like it’s the best fuckin’ day of my life.

この瞬間こそ 僕の人生における最高の日のようだ

 

 

 

Every sunset, Every wake.

世界中の日没から 全世界の目覚めへと

 

Every time I see your face.

僕が キミ達の顔を見るたびに

 

Moments I appreciate.

感謝の瞬間が訪れる

 

I won’t let them go to waste.

その想いを無駄にはさせられない

 

 

Every high and every low.

世界中の最高の瞬間から 全世界の最低の瞬間へと

 

Every path and every road.

世界中の道のりから 全世界の道筋へと

 

Every moment, I’ll embrace.

その瞬間の全てを 僕は抱きしめよう

 

I won’t let them go to waste.

その想いを無駄にはさせられない

 

 

 

Today, I’ll live like my glass is half full.

今日も 僕のグラスが半分だけ満たされた状態で生きている

 

There’s light at the end of the tunnel.

このトンネルを抜けた先には 必ず光が存在する

 

There’s always a blessing in disguise.

そこには姿を変えた祝福が 必ず待っている

 

Or by your side.

キミ達のすぐ傍にだって

 

 

And I, I’m on the top of the world.

そして僕は今 この世界の頂点に立っている

 

I’m holding my chin up high.

顎を引いて 眼差しを高く掲げて

 

‘Cause I’m livin’ every day.

僕は毎日を精一杯生きているのだから

 

Like it’s the best fuckin’ day of my life.

この瞬間こそ 僕の人生における最高の日のようだ

 

 

【 Simple Plan Harder Than It Looks 】

【 Best Day Of My Life からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。