【 5 Breaking These Bones 和訳 】

 

 

 

 

 

THE OFFSPRING

Breaking These Bones

不条理の骨格の破壊

 

 

Lights out and pull the shades.

明かりを消して 俺の影を引き出している

 

Look back on better days.

古き良き時代を振り返る

 

Alone now with this pain that’s burning.

燃えさかるこの痛みと共に 今は独りで思考を巡らせている

 

No one feels like me.

誰一人 俺と同じようには感じてないのだろう

 

 

I blacken all the walls.

全ての不条理の壁を黒く塗りつぶす

 

I’m blocking all the calls.

全ての抗議の電話をブロックしている

 

Once here but now you’re gone.

一度現場を訪れてみたが キミ達は去って行った後

 

It’s hurting.

このすれ違いが痛ましい

 

And so.

これほどまでに…

 

 

Here in my room.

俺の部屋の中で

 

Dark as my soul.

俺の魂は闇に包まれる

 

Grief is the weight.

彼等の嘆きが この重圧

 

Breaking these bones.

不条理の骨格の破壊

 

 

 

 

Lockdown and close the door.

ロックダウンして そのドアに鍵をかける

 

I’ve heard it all before.

俺は 解放されない人々の嘆きを聞いた覚えがある

 

That time can heal our wounds.

時が来れば 我等は傷痕を癒すことができる

 

If only I could turn back time.

俺に時間を戻すことさえできたなら

 

 

I’m reaching far behind.

俺の思想は 遥かに遅れている

 

Without you I am blind.

キミ達の存在がなければ 俺は盲目的であっただろう

 

Once here but now you’re gone.

一度現場を訪れてみたが キミ達は去って行った後

 

It’s hurting.

このすれ違いが痛ましい

 

And so.

これほどまでに…

 

 

Here in my room.

俺の部屋の中で

 

My bed is my throne.

俺のベッドが 俺の玉座

 

Tears are the weight.

彼等の涙が この重圧

 

Breaking these bones.

不条理の骨格の破壊

 

 

 

And so,

これほどまでに

 

Here in my room.

俺の部屋の中で

 

Dark as my soul.

俺の魂は 闇に包まれる

 

Grief is the weight.

彼等の嘆きが この重圧

 

Breaking these bones.

不条理の骨格の破壊

 

Breaking these bones.

不条理の骨格の破壊

 

 

【 THE OFFSPRING Let The Bad Times Roll 】

【 Breaking These Bones からの引用 】

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。