【 10 Perfectly Perfect 和訳 】

 

 

 

 

 

Simple Plan

Perfectly Perfect

理想的で完璧な世界

 

 

You might not think you’re a supermodel.

キミ達は 自分こそスーパーモデルだと勘違いはしてないのかもしれないが

 

But you look like one to me.

僕には キミ達がそう捉えているように見える

 

I’d rather have your picture on my phone.

僕の携帯に キミ達の写真があったほうがいいのだろう

 

Than on the cover of a magazine.

どこのファッション雑誌の表紙なんかよりも

 

 

It’s hard to think that a girl like you.

キミ達のような女の子が 現実に存在するとは考えにくいが

 

Could have any insecurities.

何か不安を抱えている可能性がある

 

It’s funny how all the things you would change.

キミ達のような存在が 社会をどう変えていくのかが楽しみだ

 

Are all things that are cute to me.

自分が一番可愛いと思い上がっている全ての人が

 

 

And I know you don’t believe me.

キミ達が 僕の言葉を信用していないことは承知さ

 

And you think that I’m a fool.

キミ達は 僕のことをタダのバカだと思っている

 

But I don’t care.

そんなこと 気にならないよ

 

 

Maybe.

多分

 

You’ll never see in you what I see.

僕に見えているものと キミ達の中から見えるものは異なるのだろう

 

The little things you do that make me go crazy.

キミ達が選択する些細な行動が 僕を狂わせる

 

I’m not crazy.

僕がおかしいわけじゃないよ

 

You’re perfectly perfect to me.

キミ達は 今の自分に満足しているだけなのだろう

 

 

 

You brush it off every time I tell you.

僕がキミ達に伝えるたびに キミ達は僕を無視する

 

Your smile lights up the room.

キミ達の笑顔が この世界を明るくライトアップする

 

And I’m guessing that you don’t even notice.

僕には キミ達が気付いていないだけだと思えてならない

 

The whole world notices you.

全世界が キミ達の選択に注目しているよ

 

 

You think you’re clumsy.

キミ達は 自分が不器用な人間だと思い込んでいる

 

I think you’re cool.

僕には キミ達がさらにカッコ良くなれると思えてならない

 

You say you’re typical.

キミ達は 自分こそ典型的な人間だと伝えるが

 

But I think you rule.

自分をコントロールできるのは 自分だけだと思う

 

Sometimes I wonder it you’ll ever believe.

時々 キミ達が自分を信じられるのかと疑問を感じる

 

That I wrote this song for you.

僕は この曲をキミ達に届けるために書いたんだ

 

 

Maybe.

多分

 

You’ll never see in you what I see.

僕に見えているものと キミ達の中から見えるものは異なるのだろう

 

The little things you do that make me go crazy.

キミ達が選択する些細な行動が 僕を狂わせる

 

I’m not crazy.

僕がおかしいわけじゃないよ

 

You’re perfectly perfect to me.

キミ達は 今の自分に満足しているだけなのだろう

 

 

Someday.

いつの日か

 

You’re gonna see you’re beautiful this way.

キミ達は キミ達が一番輝ける道を見つけてくれるのだろう

 

And that you’re always gonna make me go crazy.

キミ達の存在が いつも僕を狂わせてくれる

 

I’m not crazy.

僕がおかしいわけじゃないよ

 

You’re perfectly perfect to me.

キミ達は 今の自分に満足しているだけなのだろう

 

 

 

You don’t have to try.

キミ達は挑戦した経験もない

 

Change a single thing.

一つのことから変えてみなよ

 

‘Cause just the way you are.

キミ達は現状のままで 満足しているだけだから

 

Is sweeter than anything.

何よりも自分に甘いのは キミ達なのだから

 

Maybe,

多分

 

I’m a fool but it’s always been you.

僕だけがタダの馬鹿じゃなくて キミ達も同類だったのだろう

 

‘Cause no one ever makes me smile the way you do.

キミ達が選択する行動ほど 僕を笑顔にさせてくれた存在はいないのだから

 

 

Maybe.

多分

 

You’ll never see in you what I see.

僕に見えているものと キミ達の中から見えるものは異なるのだろう

 

The little things you do that make me go crazy.

キミ達が選択する些細な行動が 僕を狂わせる

 

I’m not crazy.

僕がおかしいわけじゃないよ

 

You’re perfectly perfect to me.

キミ達は 今の自分に満足しているだけなのだろう

 

 

Someday.

いつの日か

 

You’re gonna see you’re beautiful this way.

キミ達は キミ達が一番輝ける道を見つけてくれるのだろう

 

And that you’re always gonna make me go crazy.

キミ達の存在が いつも僕を狂わせてくれる

 

I’m not crazy.

僕がおかしいわけじゃないよ

 

You’re perfectly perfect to me.

キミ達は 今の自分に満足しているだけなのだろう

 

Whoa, Whoa.

 

Yeah, You’re perfectly perfect to me.

Yeah, キミ達は 今の自分に満足しているだけなのだろう

 

Whoa, Whoa.

 

You’re perfectly perfect to me.

キミ達は 今の自分に満足しているだけなのだろう

 

 

【 Simple Plan Taking One For The Team 】

【 Perfectly Perfect からの引用 】

 

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。