【 8 I Don’t Wanna Go To Bed 和訳 】

 

 

 

 

 

Simple Plan

I Don’t Wanna Go To Bed

眠りにつきたくない

 

 

I gotta tell you the truth.

キミ達に 僕の真実を伝えなくては

 

I’m full of broken pieces.

僕は 砕け散った破片に満たされている

 

And all my nights are sleepless.

毎晩 不眠症

 

And I don’t mean to intrude.

僕は この記憶に侵入したくない

 

This secret, Can you keep it ?

僕の秘密 キミ達に守れますか?

 

Won’t give up even if it.

たとえ幻滅されても挫けない

 

 

Takes me all night, Takes my whole life.

一晩中 僕を引き込み 僕の人生を陥れる

 

Just won’t feel right, Until I have you.

僕が 君の存在を維持している限り 気分は最悪さ

 

Tired eyes burn.

憔悴しきった瞳が燃え上がっている

 

When will I learn ?

僕は いつになったら学べるのだろうか?

 

Tell me what to do.

どうすればいいのか 教えてよ

 

 

I don’t wanna go to bed.

眠りにつきたくない

 

I don’t wanna go to bed, No.

眠りにつきたくない イヤだ

 

I don’t wanna go to bed.

眠りにつきたくない

 

I don’t wanna go to bed, Without you.

眠りにつきたくない 君といられないのなら

 

I don’t wanna go to bed.

眠りにつきたくない

 

I don’t wanna go to bed, No.

眠りにつきたくない イヤだ

 

I don’t wanna go to bed.

眠りにつきたくない

 

I don’t wanna go to bed, Without you.

眠りにつきたくない 君といられないのなら

 

 

 

Let’s get this out of the way.

人生の障害にならないようにしなければ

 

Why should we wait forever ?

何故 僕たちは永遠に待ち続けなければならないのか?

 

We’re meant to be together.

僕たちは共に在り続けるべきなのに

 

I’m not ashamed to say.

言葉にするのが 恥ずかしくてたまらないが

 

Let me tell ya one time.

もう一度だけ 言わせてくれないか

 

You don’t remember my name.

君は 僕の名前なんて忘れてしまったのだろうが

 

But I still want you the same.

それでも僕は あの時の君と同じことを望んでいるよ

 

 

Love at first sight left me tongue tied.

一目惚れだったし 僕の舌が絡まりそうだった

 

Just won’t feel right, Until I have you.

僕が君の存在を維持している限り 気分は最悪さ

 

Tired eyes burn.

憔悴しきった瞳が燃え上がっている

 

When will I learn ?

僕は いつになったら学べるのだろうか?

 

Tell me what to do,

どうすればいいのか 教えてよ

 

Say it.

あの時の本心を伝えてよ

 

 

I don’t wanna go to bed.

眠りにつきたくない

 

I don’t wanna go to bed, No.

眠りにつきたくない イヤだ

 

I don’t wanna go to bed.

眠りにつきたくない

 

I don’t wanna go to bed, Without you.

眠りにつきたくない 君といられないのなら

 

I don’t wanna go to bed.

眠りにつきたくない

 

I don’t wanna go to bed, No.

眠りにつきたくない イヤだ

 

I don’t wanna go to bed.

眠りにつきたくない

 

I don’t wanna go to bed, Without you.

眠りにつきたくない 君といられないのなら

 

 

 

I don’t wanna go to bed, Without you.

眠りにつきたくない 君といられないのなら

 

No you, No life.

君がいないと 僕の人生が消滅する

 

No sleep, Without you.

君といられないのなら 眠ることもできない

 

Go crazy in the ※※※※, Go crazy, Without you.

あの時の記憶の中で気が狂う 君といられないから気が狂う

 

E’ry dream, E’ry nightmare’s about you.

全ての夢が 全ての悪夢が 君についての夢

 

I can’t lie, Got love at first sight.

嘘じゃないよ 一目惚れだったんだ

 

Love the first night, I took my first bite.

初めての夜 初めての口づけが 今でも忘れられない

 

I’m insane when I take aim.

君との思い出に焦点を合わせると 頭がおかしくなる

 

Like King James from the membranes, Babe.

天空の繭に閉じ込められているだけのジェームス王のようだよ Babe.

 

 

 

Love at first sight left me tongue tied.

一目惚れだったし 僕の舌が絡まりそうだった

 

Just won’t feel right, Until I have you.

僕が君の存在を維持している限り 気分は最悪さ

 

Tired eyes burn.

憔悴しきった瞳が燃え上がっている

 

When will I learn ?

僕は いつになったら学べるのだろうか?

 

Tell me what to do.

どうすればいいのか 教えてよ

 

 

I don’t wanna go to bed.

眠りにつきたくない

 

I don’t wanna go to bed.

眠りにつきたくない

 

I don’t wanna go to bed.

眠りにつきたくない

 

I don’t wanna go to bed, Without you.

眠りにつきたくない 君といられないのなら

 

I don’t wanna go to bed.

眠りにつきたくない

 

I don’t wanna go to bed, No.

眠りにつきたくない イヤだ

 

I don’t wanna go to bed.

眠りにつきたくない

 

I don’t wanna go to bed, Without you.

眠りにつきたくない 君といられないのなら

 

 

I don’t wanna go to bed.

眠りにつきたくない

 

I don’t wanna go to bed.

眠りにつきたくない

 

I don’t wanna go to bed.

眠りにつきたくない

 

I don’t wanna go to bed, Without you.

眠りにつきたくない 君といられないのなら

 

 

I don’t wanna go to bed, Without you.

眠りにつきたくない 君といられないのなら

 

No you, No life.

君がいないと 僕の人生が消滅する

 

No sleep, Without you.

君といられないのなら 眠ることもできない

 

It’s a simple plan, Shorty ?

これが本当のシンプル・プランさ ちっちゃいだろ?

 

I don’t wanna go to bed, Without you.

眠りにつきたくない 君といられないのなら

 

I said, I don’t wanna go to bed, Without you.

何度も言うよ 眠りにつきたくない 君といられないのなら

 

No you, No life.

君がいないと 僕の人生が消滅する

 

No sleep, Without you.

君といられないのなら 眠ることもできない

 

No you, No sleep.

君がいないと 眠れない

 

I don’t wanna go to bed, Without you.

君といられないのなら 眠りたくもない

 

 

【 Simple Plan Taking One For The Team 】

【 I Don’t Wanna Go To Bed からの引用 】

 

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。