【 3 Kiss Me Like Nobody’s Watching 和訳 】

 

 

 

 

 

Simple Plan

Kiss Me Like Nobody’s Watching

誰にも見られないように 僕にキスして

 

 

I wanna paint it on every wall, Every wall.

世界中の壁に描き込みたい 世界中の壁に

 

And shout it out up and down the halls.

世界中の広場で 大声で叫び上げたい

 

I wanna post it in shinin’ lights. Shinin’ lights.

明るく開かれた場所で発表したい 輝かしい場所で

 

‘Cause I just can’t keep it bottled up inside.

今の僕には この想いを胸の内に秘めておけないのだから

 

 

I wanna call up every single person I know.

僕の知り合い全員に 一人ずつ電話したい

 

Write a song and play it on the radio.

はやく その曲を書いて ラジオで流してくれませんか

 

Stick a message in a bottle, Then I let it go.

このメッセージを僕のボトルに入れて 手放すよ

 

I don’t care what people might think.

他人にどう思われても 気にならない

 

I got your name in permanent ink.

君の名を油性ペンで書き込んだよ

 

‘Cause Baby, This ship ain’t never gonna sink.

Baby, この船は絶対に沈むことはないのだから

 

 

So kiss me.

僕にキスしてよ

 

Like nobody’s watchin’.

誰にも見られないように

 

People are talkin’.

皆に噂されても

 

It doesn’t matter they say.

そんなこと気にしないで

 

Just kiss me, Just kiss me.

今 僕にキスして 今 僕にキスしてよ

 

In the middle of the street.

この世界のド真ん中で

 

To let the whole world see.

全世界に見せつけよう

 

That there’s nobody else for me.

僕にとって その場所は誰も存在しないも場所

 

There’s nobody else for me.

君以外 誰も存在しない場所

 

 

 

People around us are cynical, Cynical.

僕たちの周りの人々は悲観的で 冷めている

 

Go ahead and say that we’re typical.

僕たちこそ 理想的なカップルだと認めて 未来に進んでくれよ

 

True love is dead, Well that’s a lie. That’s a lie.

本物の愛は死んだ 今 それは嘘だと伝えたい そんなのウソだよ

 

‘Cause we’ll be together till the end of time.

僕たちは人生の最期まで 共に在り続けるのだから

 

 

Now I’m burnin’ up, I’m speakin’ in tongues.

僕は今 燃え上がっていて 異議を唱えている

 

Listen, It’s beatin’ like a drum.

聴いてよ 僕の心は激しいドラムのような音を奏でている

 

I’m screamin’ your name at the top of my lungs.

僕は 君の名を肺の上部から叫び上げている

 

I don’t care what people might think.

他人にどう思われても 気にならない

 

I got your name in permanent ink.

君の名を油性ペンで書き込んだよ

 

‘Cause Baby, This ship ain’t never gonna sink.

Baby, この船は絶対に沈むことはないのだから

 

 

So kiss me.

僕にキスしてよ

 

Like nobody’s watchin’.

誰にも見られないように

 

People are talkin’.

皆に噂されても

 

It doesn’t matter they say.

そんなこと気にしないで

 

Just kiss me, Just kiss me.

今 僕にキスして 今 僕にキスしてよ

 

In the middle of the street.

この世界のド真ん中で

 

To let the whole world see.

全世界に見せつけよう

 

That there’s nobody else for me.

僕にとって その場所は誰も存在しないも場所

 

There’s nobody else for me.

君以外 誰も存在しない場所

 

 

 

I wanna call up every single person I know.

僕の知り合い全員に 一人ずつ電話したい

 

Write a song and play it on the radio.

はやく その曲を書いて ラジオで流してくれませんか

 

Stick a message in a bottle, Then I let it go.

このメッセージを僕のボトルに入れて 手放すよ

 

I don’t care what people might think.

他人にどう思われても 気にならない

 

I got your name in permanent ink.

君の名を油性ペンで書き込んだよ

 

‘Cause Baby, This ship ain’t never gonna sink.

Baby, この船は絶対に沈むことはないのだから

 

 

So kiss me.

僕にキスしてよ

 

Like nobody’s watchin’.

誰にも見られないように

 

People are talkin’.

皆に噂されても

 

It doesn’t matter they say.

そんなこと気にしないで

 

Just kiss me, Just kiss me.

今 僕にキスして 今 僕にキスしてよ

 

In the middle of the street.

この世界のド真ん中で

 

To let the whole world see.

全世界に見せつけよう

 

That there’s nobody else for me.

僕にとって その場所は誰も存在しないも場所

 

For me.

僕にとっては

 

There’s nobody else for me.

君以外 誰も存在しない場所

 

For me.

僕にとっては

 

There’s nobody else for me.

君以外 視界に映らない場所

 

 

【 Simple Plan Taking One For The Team 】

【 Kiss Me Like Nobody’s Watching からの引用 】

 

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。