【 2 Boom ! 和訳 】

 

 

 

 

 

Simple Plan

Boom !

高揚感

 

 

Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Boom !

 

Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Boom !

 

Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Bo.

 

Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Boom !

 

Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Bo.

 

 

In a world full of heartache.

心の痛みに満ちた この世界で

 

Seems like everyone’s burnin’ out.

誰もが燃え尽きてしまったかのようだ

 

You and me,

君たちと僕

 

We did it our way.

僕たちは自分の人生で それを実感した

 

And this love ain’t runnin out.

しかし この愛が燃え尽きることはない

 

We got that fire, That glow.

僕たちは その炎の輝きを得た

 

And I just need you to know.

僕は今こそ 君たちに知っておいてほしい

 

 

You’re my favorite song.

君たちは 僕のお気に入りのナンバー

 

My sing along.

僕と一緒に歌ってくれませんか

 

You shine bright like lighters in the dark.

この暗闇の中で 君たちは微かなライターのような輝きを放つ

 

And you’re my clarity.

君たちの光こそ 僕の光明

 

The best part of me.

僕の最高の部分の一欠片

 

You still make my crazy little heart go boom !

君たちは今でも 僕の童心を狂わせ 高揚感を与えてくれる!

 

Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Boom !

 

Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Boom !

 

Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Bo.

 

You still make my crazy little heart go boom !

君たちは今でも 僕の童心を狂わせ 高揚感を与えてくれる!

 

 

 

Don’t worry ‘bout tomorrow.

明日のライブのことは心配しないで

 

‘Cause these walls will never fall.

両者の関係が崩れることはないのだから

 

I just wanna let the world know.

僕は この世界に知らしめたいだけ

 

What we got’s unbreakable.

僕たちが手に入れた絆は壊せない

 

We got it under control.

僕たちには それをコントロールできる

 

We’re good, We’re solid, We’re gold.

僕たちの関係は良好で 堅牢で 黄金の輝きを放つ

 

 

You’re my favorite song.

君たちは 僕のお気に入りのナンバー

 

My sing along.

僕と一緒に歌ってくれませんか

 

You shine bright like lighters in the dark.

この暗闇の中で 君たちは微かなライターのような輝きを放つ

 

And you’re my clarity.

君たちの光こそ 僕の光明

 

The best part of me.

僕の最高の部分の一欠片

 

You still make my crazy little heart go boom !

君たちは今でも 僕の童心を狂わせ 高揚感を与えてくれる!

 

Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Boom !

 

Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Boom !

 

Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Bo.

 

You still make my crazy little heart go boom !

君たちは今でも 僕の童心を狂わせ 高揚感を与えてくれる!

 

 

 

You make my crazy little heart go.

君たちは 僕の童心を狂わせてくれる

 

And now I never wanna let go.

僕は今 この高揚感を手放したくはない

 

Crazy little heart go, Crazy little heart go.

童心が狂わせられる高揚感を この高揚感を

 

You make my crazy little heart go.

僕は今 この高揚感を手放したくはない

 

Crazy little heart go, Crazy little heart go.

童心が狂わせられる高揚感を この高揚感を

 

Now I never, I never, I never wanna let go boom !

僕は今 絶対に 絶対に 絶対に この高揚感を手放したくない!

 

Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Boom !

 

Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Boom !

 

 

You’re my favorite song.

君たちは 僕のお気に入りのナンバー

 

My sing along.

僕と一緒に歌ってくれませんか

 

You shine bright like lighters in the dark.

この暗闇の中で 君たちは微かなライターのような輝きを放つ

 

And you’re my clarity.

君たちの光こそ 僕の光明

 

The best part of me.

僕の最高の部分の一欠片

 

You still make my crazy little heart go boom !

君たちは今でも 僕の童心を狂わせ 高揚感を与えてくれる!

 

 

You’re my favorite song.

君たちは 僕のお気に入りのナンバー

 

My sing along.

僕と一緒に歌ってくれませんか

 

You shine bright like lighters in the dark.

この暗闇の中で 君たちは微かなライターのような輝きを放つ

 

And you’re my clarity.

君たちの光こそ 僕の光明

 

The best part of me.

僕の最高の部分の一欠片

 

You still make my crazy little heart go boom !

君たちは今でも 僕の童心を狂わせ 高揚感を与えてくれる!

 

Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Boom !

 

Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Boom !

 

Bo, Bo, Bo, Bo, Bo, Bo.

 

You still make my crazy little heart go boom !

君たちは今でも 僕の童心を狂わせ 高揚感を与えてくれる!

 

 

【 Simple Plan Taking One For The Team 】

【 Boom ! からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。