【 1 Christmas Every Day 和訳 】

 

 

 

 

 

Simple Plan

Christmas Every Day

毎日がクリスマス

 

 

I wish it was Christmas.

今日がクリスマスだったら良かったのに

 

Christmas every day.

毎日がクリスマスだったら

 

We could just let it snow forever.

私たちには 永遠に雪を降らせられる

 

And live on holiday.

毎日が休日

 

There would be presents every morning.

毎朝 プレゼントが置いてある

 

Under every tree.

どこの家庭の木の下にも

 

Oh, Santa Claus if I could have my way.

Oh, サンタクロース もし僕の願いが叶うなら

 

I wish it was Christmas every day ?

毎日をクリスマスにしてくれませんか?

 

 

 

School is out, No work today.

学校も休み 仕事も休み

 

So in my PJ’s I will stay.

だから僕は 家でパジャマを着たまま

 

Staring at this winter wonderland.

この冬のワンダーランドを見つめながら

 

Reindeer slippers on my feet.

足元は トナカイのスリッパ

 

A Christmas Vacation on TV.

テレビで楽しいクリスマス休暇

 

I feel like I am just a kid again.

まるで僕がタダの子供に戻ったかのようだ

 

I could see the Christmas lights appear.

クリスマス・イルミネーションが出現するのが見える

 

Welcome, To the best time of the year.

ようこそ この一年で最高の瞬間へ

 

 

I wish it was Christmas.

今日がクリスマスだったら良かったのに

 

Christmas every day.

毎日がクリスマスだったら

 

We could just let it snow forever.

私たちには 永遠に雪を降らせられる

 

And live on holiday.

毎日が休日

 

There would be presents every morning.

毎朝 プレゼントが置いてある

 

Under every tree.

どこの家庭の木の下にも

 

Oh, Santa Claus if I could have my way.

Oh, サンタクロース もし僕の願いが叶うなら

 

I wish it was Christmas every day ?

毎日をクリスマスにしてくれませんか?

 

 

 

Kissing under mistletoe.

ヤドリギの樹の下で 恋人にキス

 

52 weeks in a row.

52週間 毎日連続

 

Now you got me shouting out with glee.

その相手が今 キミ達に歓喜の叫びを与えてくれる

 

No more wars and no more fights.

もう戦争や争いもなくなる

 

Peace on Earth comes every night.

毎晩 地球に平和がやって来る

 

What a wonderful world this could be.

なんて素晴らしい世界なのだろうか

 

I could see the Christmas lights appear.

クリスマス・イルミネーションが出現するのが見える

 

Welcome, To the best time of the year, Yeah.

ようこそ この一年で最高の瞬間へ Yeah.

 

 

I wish it was Christmas.

今日がクリスマスだったら良かったのに

 

Christmas every day.

毎日がクリスマスだったら

 

We could just let it snow forever.

私たちには 永遠に雪を降らせられる

 

And live on holiday.

毎日が休日

 

There would be presents every morning.

毎朝 プレゼントが置いてある

 

Under every tree.

どこの家庭の木の下にも

 

Oh, Santa Claus if I could have my way.

Oh, サンタクロース もし僕の願いが叶うなら

 

I wish it was Christmas every day ?

毎日をクリスマスにしてくれませんか?

 

Christmas every day.

毎日をクリスマスに

 

 

 

I wish it was Christmas.

今日がクリスマスだったら良かったのに

 

Christmas every day.

毎日がクリスマスだったら

 

We could just let it snow forever.

私たちには 永遠に雪を降らせられる

 

And live on holiday.

毎日が休日

 

There would be presents every morning.

毎朝 プレゼントが置いてある

 

Under every tree.

どこの家庭の木の下にも

 

Oh, Santa Claus if I could have my way.

Oh, サンタクロース もし僕の願いが叶うなら

 

I wish it was Christmas ?

今日をクリスマスにしてくれませんか?

 

I wish it was Christmas ?

今日もクリスマスにしてくれませんか?

 

Oh, I wish it was Christmas every day ?

Oh, 毎日をクリスマスにしてくれませんか?

 

 

【 Simple Plan Christmas Every Day 】

【 Christmas Every Day からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。